Zobrazeno 1 - 10
of 100
pro vyhledávání: '"logical validity"'
Autor:
Francisco Salto, Carmen Requena, Paula Alvarez-Merino, Víctor Rodríguez, Jesús Poza, Roberto Hornero
Publikováno v:
Brain Informatics, Vol 10, Iss 1, Pp 1-15 (2023)
Abstract Introduction Logically valid deductive arguments are clear examples of abstract recursive computational procedures on propositions or on probabilities. However, it is not known if the cortical time-consuming inferential processes in which lo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/90acfef7914148ab9374b7c9d69dada0
Autor:
Edson Bezerra
Publikováno v:
Principia: An International Journal of Epistemology, Vol 27, Iss 3 (2023)
Many semantic theories become trivial when extended with a naïve validity predicate due to the validity paradoxes. The non-classical semantic theories are the ones that allegedly preserve the naïveté of the validity predicate while being capable o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85a781b2fa84480ba400b977d72cb215
Publikováno v:
Biotik: Jurnal Ilmiah Biologi Teknologi dan Kependidikan, Vol 9, Iss 1, Pp 35-44 (2021)
Learning success is known through assessment. The 2013 Curriculum Assessment emphasizes assessments that train students to be able to Higher Order Thinking Skills (HOTS). HOTS capabilities according to Bloom's taxonomy include the ability to analyze,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a89ce92b38b24ea09f97c26d9ed09f9a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Durand-Guerrier, Viviane
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2003 Jan 01. 53(1), 5-34.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3483181
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Suyono Suyono, Harun Nasrurdin, Bertha Yonata, Duhita Savira Wardani, Anggita Intan Kumala Dewi
Publikováno v:
E3S Web of Conferences, Vol 328, p 06008 (2021)
This study aims to produce a package of questions measuring internalized argumentation skills (IAS) that meet the requirements of logical validity (content and construct) and empirical validity. The research follows Fenrich’s development model. The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b12d2ddc08f4c1db29818c94de36bd8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Emiliano Boccardi
Publikováno v:
Manuscrito, Iss 0 (2018)
ABSTRACT In this paper, I argue that a number of influential Millian responses to Frege’s puzzle, which consist in denying that Frege’s data apply to natural languages (and thinking), are not viable if logic is to play its role in legitimizing th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c354ccdd6c64084b954872ad158af5b
Autor:
Klima, Gyula, author
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195176223.001.0001