Zobrazeno 1 - 10
of 127
pro vyhledávání: '"local firms"'
Autor:
Lamia Ben Hamida
Publikováno v:
Small Business International Review, Vol 8, Iss 1, p e581 (2024)
This paper aims to examine how local firms can learn from the export activities of large multinational corporations (MNCs). Arguing that MNCs’ export activities could act as catalysts for local firms, allowing them to start exporting or intensify t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87f04b6360e24c0aa8dc032f3d7deaed
Publikováno v:
Journal of Knowledge Management, 2019, Vol. 24, Issue 1, pp. 56-80.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JKM-08-2018-0544
Autor:
Oyedele, Adesegun, Firat, Fuat
Publikováno v:
International Marketing Review, 2019, Vol. 37, Issue 1, pp. 156-182.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IMR-01-2019-0022
Publikováno v:
critical perspectives on international business, 2019, Vol. 15, Issue 4, pp. 323-340.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/cpoib-11-2017-0083
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
ILIRIA International Review. 5(1):149-161
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=442219
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ulrich Elmer Hansen, Padmasai Lakshmi Bhamidipati, Mathilde Brix Pedersen, Ivan Nygaard, Hope Nyambura Njoroge
Publikováno v:
Hansen, U E, Bhamidipati, P L, Pedersen, M B, Nygaard, I & Njoroge, H N 2023, ' Linking business strategies with upgrading pathways in global value chains: Insights from the Kenyan solar market ', Development Policy Review, vol. 41, no. 2, e12655 . https://doi.org/10.1111/dpr.12655
MotivationResearch on global value chains (GVCs) has tended to overlook the agency of the local firm when it comes to processes of upgrading.PurposeWe attend to this knowledge gap by exploring the relationship between the business strategies and upgr