Zobrazeno 1 - 10
of 59 660
pro vyhledávání: '"linguistic competence"'
We introduce Holmes, a new benchmark designed to assess language models (LMs) linguistic competence - their unconscious understanding of linguistic phenomena. Specifically, we use classifier-based probing to examine LMs' internal representations rega
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2404.18923
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Matalines, Ana Marie J.1 anamariebeth.matalines@dssc.edu.ph
Publikováno v:
Technium Social Sciences Journal. Feb2023, Vol. 40, p41-70. 30p.
Publikováno v:
Language Literacy: Journal of Linguistics, Literature, and Language Teaching, Vol 8, Iss 1, Pp 301-314 (2024)
This study aimed to explore linguistic competence in academic text translation by professionals, focusing on their awareness, dominant linguistic competence and strategies, and the impact of Machine Translation (MT) and AI-driven software on their wo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/82fb866c597648c4bf605c65d6eaabbc
Research on the cognitive plausibility of language models (LMs) has so far mostly concentrated on modelling psycholinguistic response variables such as reading times, gaze durations and N400/P600 EEG signals, while mostly leaving out the dimension of
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2311.04547
Differential Privacy (DP) has been tailored to address the unique challenges of text-to-text privatization. However, text-to-text privatization is known for degrading the performance of language models when trained on perturbed text. Employing a seri
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2310.11363
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.