Zobrazeno 1 - 10
of 39
pro vyhledávání: '"light rail vehicles"'
Publikováno v:
IEEE Open Journal of Vehicular Technology, Vol 5, Pp 695-703 (2024)
Light railways are a low carbon emission form of transport, but it is often difficult to electrify tracks in central urban areas. This limitation can be avoided by integrating an on-board battery storage connected to the dc bus of the traction invert
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d14ed1d949804b9ea1e17191b15897b3
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 15, p 5750 (2023)
Light rail vehicles (LRVs) are increasingly in demand to sustainably meet the transport needs of growing populations in urban centres. LRVs have commonly been powered from the grid by direct-contact overhead catenary systems (OCS); however, catenary-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/733ade1ff9ce49df8eeec766880037fd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Michela Longo, Renato Mazzoncini, Claudio Somaschini, Fabio Borghetti, Cristian Giovanni Colombo
Publikováno v:
WIT Transactions on The Built Environment.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Zechel, Gero
Die Nutzung historisch solider Lastannahmen, wie sie zum Beispiel die VDV Richtlinie 152 in der Fassung von 1992 festlegt, ist für die Festigkeitsauslegung neuartiger Straßen- und Stadtbahnfahrzeuge unzureichend, da die Annahmen und Methoden der Ko
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A30150
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A30150/attachment/ATT-1/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A30150/attachment/ATT-1/
Publikováno v:
Sovacool, B K & Yazdi, A H 2019, ' Technological frames and the politics of automated electric Light Rail Rapid Transit in Poland and the United Kingdom ', Technology in Society, vol. 59, no. November, 101190 . https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2019.101190
Technology in Society
Technology in Society
Light Rapid Transit (LRT) systems are often backed not only because they satisfy basic mobility functions, but because they can revitalize urban centers, affirm the legitimacy of state planners, support innovation and even cultivate an image of a cit
Autor:
Zechel, Gero
Die Nutzung historisch solider Lastannahmen, wie sie zum Beispiel die VDV Richtlinie 152 in der Fassung von 1992 festlegt, ist für die Festigkeitsauslegung neuartiger Straßen- und Stadtbahnfahrzeuge unzureichend, da die Annahmen und Methoden der Ko
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4179::754a75d20b34cc4294ca2ae43ec19e2e
https://tud.qucosa.de/id/qucosa:30150
https://tud.qucosa.de/id/qucosa:30150