Zobrazeno 1 - 10
of 214
pro vyhledávání: '"lexical sophistication"'
Publikováno v:
Language Testing in Asia, Vol 14, Iss 1, Pp 1-22 (2024)
Abstract This study examines how second/foreign language (L2) word difficulty estimates derived from item response theory (IRT) and classical test theory (CTT) frameworks are virtually identical in the context of vocabulary testing. This conclusion i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7d0f22c96d54c4f9b833af1619c166a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 8, p 266 (2024)
The main objective of this study is to investigate how interactive factors affect the vocabulary usage of second language learners in their spoken language. Participants were 24 L1 Chinese undergraduate students of L2 English at an advanced level. L2
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/22786bacc2ff46cfa4719252cb3ce952
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Simultaneous interpreting (SI) is a cognitively demanding task that imposes a heavy cognitive load on interpreters. Interpreting into one’s native (A language) or non-native language (B language), known as interpreting directionality, involves diff
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1e453560a70430fbdf446126f965c85
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applied Research on English Language, Vol 10, Iss 4, Pp 39-70 (2021)
EFL learners’ ability to use advanced and varied vocabulary is a crucial issue in writing performance. This study aimed to investigate the effect of writing task type on lexical diversity and sophistication. The relationship between lexical sophist
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1fd720a5988452ead55954947107dad