Zobrazeno 1 - 10
of 757
pro vyhledávání: '"lexical representation"'
Autor:
Tekabe Legesse Feleke
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 6, p 186 (2024)
For decades, linguists have been working to formulate an objective means of distinguishing dialects from languages, but dialect recognition has largely remained a subjective enterprise. Only recently have some studies proposed a processing-based psyc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d59ec170c2543709978ff055d5bcb94
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kiklewicz, Aleksander
Publikováno v:
Przegląd Wschodnioeuropejski / Eastern Europe Review. XIII(1):331-345
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1051235
Autor:
Lalić, Bojan
Publikováno v:
Psihologija. 55(2):191-208
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1028400
Publikováno v:
Frontiers in Communication, Vol 7 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71c3ff61cadb484c93e438bb24b7393a
Autor:
Efthymia C. Kapnoula
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
The examination of how words are learned can offer valuable insights into the nature of lexical representations. For example, a common assessment of novel word learning is based on its ability to interfere with other words; given that words are known
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/904724f7de0840d895b486b82039ffa0
Autor:
Amanda Post da Silveira
Publikováno v:
Ilha do Desterro, Vol 73, Iss 1, Pp 409-442 (2020)
In this paper we investigated how L1 word stress affects L2 word naming for cognates and non-cognates in two lexical stress languages, Brazilian Portuguese (BP, L1) and American English (AE, L2). In Experiment 1, BP-AE bilinguals named a mixed list o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6dd4adad384943738e2b0eff33e7400a
Autor:
Xiaowei Zhao, Ping Li
Publikováno v:
Frontiers in Communication, Vol 6 (2022)
In this paper, we present a computational approach to bilingual speakers’ non-native (L2) lexical-semantic representations. Specifically, based on detailed analyses of the error patterns shown in our previous simulation results (Zhao and Li Int. J.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ecc1b78b66464bcfa1e5e6ddea2e13d6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.