Zobrazeno 1 - 10
of 720
pro vyhledávání: '"lexical knowledge"'
Autor:
Mahmoud Nabilou, Abbas Ali Zarei
Publikováno v:
Journal of Modern Research in English Language Studies, Vol 10, Iss 4, Pp 113-133 (2023)
This study explored the effect of three models of flipped learning through shad application on the lexical and grammatical knowledge of Iranian high school EFL learners. 120 male pre-intermediate English learners took part in the study. They were
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5e177467a7b24e9298ce7eba92d0d845
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Irene Castellano-Risco
Publikováno v:
ES Review, Iss 43 (2022)
L2 lexical knowledge has been an issue that has attracted much attention among SLA scholars, with studies examining the impact of different language teaching approaches on vocabulary knowledge. However, little research has been conducted to determine
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8d7995a271974273be4ca296b68e17a9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Demiray Akbulut, Fatma
Publikováno v:
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi / Journal of Language Education and Research. 6(1):72-87
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=880876
Autor:
Simin Anbarshahi, Zahra Vali
Publikováno v:
International Journal of English Language and Translation Studies, Vol 07, Iss 04, Pp 41-47 (2020)
Despite years of vocabulary instruction, most learners are highly apprehensive about learning vocabulary and its retention, determined by the style of teacher talk in the class (informal vs. formal) to some extent. The present study attempts to inves
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fc3473e025814908a9e228ee66df5a49
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 100469-100484 (2020)
Named Entity Disambiguation (NED) refers to the task of resolving multiple named entity mentions in an input-text sequence to their correct references in a knowledge graph. We tackle NED problem by leveraging two novel objectives for pre-training fra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/176fbfa4ba0845e99129abc4f7c98e97
Publikováno v:
Revista Nebrija de Linguistica Aplicada a la Enseñanza de Lenguas, Vol 15, Iss 31 (2021)
Learning vocabulary entails the development of several aspects of lexical knowledge. Concretely, Nation (2001) proposed nine aspects of particular relevance. This study aims at analyzing their treatment in four L2 Spanish textbooks. Seven vocabulary
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ecb53cfe1ea04811b279d94e2d50072c