Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"lexical abilities"'
Publikováno v:
Journal of Language and Education, Vol 9, Iss 2 (2023)
Objectives. Taking into account the positive association observed between lexical abilities and academic performance in children, this research aims to compare the expressive vocabulary skills and the organization of the lexical-semantic network in e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6939374edc04c6a8f1469fce6a07631
Autor:
Matteo De Marco, Martina Bocchetta, Annalena Venneri, for the Alzheimer’s Disease Neuroimaging Initiative
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 13, Iss 5, p 806 (2023)
We explored the methodological value of an item-level scoring procedure applied to the Boston Naming Test (BNT), and the extent to which this scoring approach predicts grey matter (GM) variability in regions that sustain semantic memory. Twenty-seven
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8618a9b531054878b75862be856d9f19
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Data Availability Statement: All data are publicly available at https://adni.loni.usc.edu/. Supplementary Materials: The following supporting information can be downloaded at https://www.mdpi.com/article/10.3390/brainsci13050806/s1: Figure S1: Struct
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______900::b45359b5b74701b7f4b4fe2567cf1c0a
https://bura.brunel.ac.uk/handle/2438/26463
https://bura.brunel.ac.uk/handle/2438/26463
Autor:
Initiative, Matteo De Marco, Martina Bocchetta, Annalena Venneri, for the Alzheimer’s Disease Neuroimaging Initiative for the Alzheimer’s Disease Neuroimaging
Publikováno v:
Brain Sciences; Volume 13; Issue 5; Pages: 806
We explored the methodological value of an item-level scoring procedure applied to the Boston Naming Test (BNT), and the extent to which this scoring approach predicts grey matter (GM) variability in regions that sustain semantic memory. Twenty-seven
Autor:
Aprile Luigi
Publikováno v:
INFAD, Vol 1, Iss 2, Pp 15-28 (2015)
Our hypothesis foresees the presence of the following lexical abilities: synonyms, antonyms, categories, word function with or without sentence context. 215 girls and 257 boys in third grade, 240 girls and 255 boys in fourth grade, 245 girls and 276
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef57fa190b734574b45ce00fb0e94f44
Autor:
Luigi Aprile
Publikováno v:
INFAD, Vol 1, Iss 1, Pp 181-192 (2015)
We have verified the hypothesis claiming the presence of less advanced cognitive processes in the development of lexical abilities, in primary school children. The empirical data was gathered from a sample of 472 third grade students, 495 fourth grad
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2544ccf95ce540d2adf29bbeeae0d232
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.