Zobrazeno 1 - 10
of 3 462
pro vyhledávání: '"lexical–semantic processing"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Froud, Karen1 (AUTHOR) kf2119@tc.columbia.edu, Levinson, Lisa1 (AUTHOR), Maddox, Chaille1 (AUTHOR), Smith, Paul1 (AUTHOR)
Publikováno v:
PLoS ONE. 5/22/2024, Vol. 19 Issue 5, p1-29. 29p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Reyes-Aguilar, Azalea1 (AUTHOR) azalea@neurocogcialab.org, Licea-Haquet, Giovanna2 (AUTHOR), Arce, Brenda I.1 (AUTHOR), Giordano, Magda2 (AUTHOR)
Publikováno v:
PLoS ONE. 9/14/2023, Vol. 18 Issue 9, p1-25. 25p.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
This study examined lexical-semantic processing in children with Developmental Language Disorder (DLD) during visually situated comprehension of real-time spoken words. Existing evidence suggests that children with DLD may experience challenges in le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/37c22e20874642dd88e4736c9a90ee54
Autor:
Roque Baradel, Roberta1 teresa.carthery@ufabc.edu.br, Bilacchi Azarias, Cristiano Moraes1, Biazoli Junior, Claudinei Eduardo1, Carthery-Goulart, Maria Teresa1,2,3
Publikováno v:
Revista Neuropsicologia Latinoamericana. 2024, Vol. 16 Issue 1, p49-60. 12p.
Publikováno v:
In Journal of Neurolinguistics February 2023 65
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 19, Iss 5, p e0290807 (2024)
We report the first use of ERP measures to identify text engagement differences when reading digitally or in print. Depth of semantic encoding is key for reading comprehension, and we predicted that deeper reading of expository texts would facilitate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fc417f3e9b634fd1aa9bd10405fa1922