Zobrazeno 1 - 10
of 64
pro vyhledávání: '"left digit effect"'
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 9, Iss 3, Pp 433-451 (2023)
Recent work reveals a left digit effect in number line estimation such that adults' and children's estimates for three-digit numbers with different hundreds-place digits but nearly identical magnitudes are systematically different (e.g., 398 is place
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36c0fced52824693ab0f7743400854df
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 6, Iss 3, Pp 263-274 (2020)
Number line estimation (NLE) performance is usually believed to depend on the magnitudes of presented numerals, rather than on the particular digits instantiating those magnitudes. Recent research, however, shows that NLE placements differ considerab
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d13b1098b3b45768e88a7b83c2866c7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Brain and Behavior, Vol 10, Iss 12, Pp n/a-n/a (2020)
Abstract Introduction Recent work reveals a new source of error in number line estimation (NLE), the left digit effect (Lai, Zax, et al., 2018), whereby numerals with different leftmost digits but similar magnitudes (e.g., 399, 401) are placed farthe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7c6ee7d44f4468897625fb7d71193b0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Brain and Behavior, Vol 10, Iss 12, Pp n/a-n/a (2020)
Brain and Behavior
Brain and Behavior
Introduction Recent work reveals a new source of error in number line estimation (NLE), the left digit effect (Lai, Zax, et al., 2018), whereby numerals with different leftmost digits but similar magnitudes (e.g., 399, 401) are placed farther apart o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::990f191283961e183a0ef1d1c3c5578c