Zobrazeno 1 - 10
of 109
pro vyhledávání: '"learning how to learn"'
Autor:
Tracey Tokuhama-Espinosa, Kristin Simmers, Danielle Batchelor, Allen Drew Nelson, Cynthia Borja
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Problem-solving skills are highly valued in modern society and are often touted as core elements of school mission statements, desirable traits for job applicants, and as some of the most complex thinking that the brain is capable of executing. While
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/096f302674ef45708500b777be357691
Publikováno v:
Inovacije u Nastavi, Vol 32, Iss 4, Pp 44-56 (2020)
The goal of this experimental research was to examine whether the quality of the research subjects’ (experimental group) reading and note-taking skills can be improved by using specific learning strategies. In this research, the experimental group
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/67207e233d1f42c1944bdd7074639900
Autor:
Jitaru, Oana
Publikováno v:
Buletinul Institutului Politehnic din Iași secția Științe Socio-Umane / The Bulletin of the Polytechnic Institute of Iași Socio-Humanistic Sciences. 65(1-2):57-65
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=774266
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sterelny, Kim, author
Publikováno v:
Andy Clark and His Critics, 2019, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780190662813.003.0012
Autor:
Gail Ellis
Publikováno v:
CLELEjournal, Vol 4, Iss 2, Pp 27-40 (2016)
Picturebooks provide a rich and motivating resource to develop children’s early language learning such as basic understanding, vocabulary and phrases related to the content of a story, but they can also be used to develop multiple literacies. These
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ad6e2ff13c14334b8719741f1f0da10
Autor:
Dellen, Theo1 t.van.dellen@rug.nl
Publikováno v:
International Review of Education / Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Aug2016, Vol. 62 Issue 4, p507-509. 3p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yunker, Gary W.1
Publikováno v:
Personnel Psychology. Summer95, Vol. 48 Issue 2, p436-438. 3p.