Zobrazeno 1 - 10
of 302
pro vyhledávání: '"learning from vernacular architecture"'
Autor:
Guliz Ozorhon, Ilker Fatih Ozorhon
Publikováno v:
Megaron, Vol 15, Iss 4, Pp 553-564 (2020)
This study focuses on the potential for effectively using knowledge about vernacular architecture in programs of architectural education and it proposes a course as a mean of doing so. The first section emphasizes the importance of vernacular archite
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7cf3cf0cbb9d456da3f60bc217055bdb
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kırbaş, Berrak, Hızlı, Neslinur
Publikováno v:
In Procedia - Social and Behavioral Sciences 6 January 2016 216:788-799
Autor:
Ebrahimbaysalami, Omid1 (AUTHOR) oebrahimbaysalami1@sheffield.ac.uk, Ren, Xiang1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Heritage (2571-9408). Jul2024, Vol. 7 Issue 7, p3393-3416. 24p.
Autor:
OZORHON, Güliz, OZORHON, İlker Fatih
Publikováno v:
Megaron; 2020, Vol. 15 Issue 4, p553-564, 12p
Autor:
Omid Ebrahimbaysalami, Xiang Ren
Publikováno v:
Heritage, Vol 7, Iss 7, Pp 3393-3416 (2024)
The transition from vernacular architectural patterns to current architecture in rural Iran has led to various socio-cultural and environmental problems in the last decade. This study explores the nature of this transition, which has been overlooked
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7828f49a5e8440989a699c51f6ff29bd
Autor:
Guliz Ozorhon, Ilker Fatih Ozorhon
Publikováno v:
WIT Transactions on The Built Environment.
Publikováno v:
Sustainable Vernacular Architecture ISBN: 9783030061845
In this chapter, vernacular roofs are analyzed to learn the principles which define their performance. Unfortunately, many examples of this typology have disappeared, due to its fragility in front of weather conditions and their state of neglect; ver
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::2c5bfa08b65a74be81b2bd1f0c7a834c
https://doi.org/10.1007/978-3-030-06185-2_16
https://doi.org/10.1007/978-3-030-06185-2_16
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.