Zobrazeno 1 - 10
of 188
pro vyhledávání: '"learning bias"'
Publikováno v:
Environment International, Vol 190, Iss , Pp 108818- (2024)
Despite advancements in satellite instruments, such as those in geostationary orbit, biases continue to affect the accuracy of satellite data. This research pioneers the use of a deep convolutional neural network to correct bias in tropospheric colum
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/40c058417d8943829d36ac29109bdb79
Autor:
Dinah Baer-Henney, Kevin Tang
Publikováno v:
Laboratory Phonology, Vol 14, Iss 1 (2023)
Artificial language learning research has become a popular tool to investigate universal mechanisms in language learning. However, often it is unclear whether the found effects are due to learning, or due to artefacts of the native language or the ar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3cac459a6ee2439a87794dd3eef423c8
Autor:
Afrose, Sharmin
People interact with different critical applications in day-to-day life. Some examples of critical applications include computer programs, anonymous vehicles, digital healthcare, smart homes, etc. There are inherent risks in these critical applicatio
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/113210
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Brandon Prickett
Publikováno v:
Journal of Language Modelling, Vol 9, Iss 1 (2021)
A number of experiments have demonstrated what seems to be a bias in human phonological learning for patterns that are simpler according to Formal Language Theory (Finley and Badecker 2008; Lai 2015; Avcu 2018). This paper demonstrates that a sequenc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/843b55e3a00f4b1ebdb2cfdbef3f665d
Autor:
Tingyu Huang, Youngah Do
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
This study investigates the hypothesis that tone alternation directionality becomes a basis of structural bias for tone alternation learning, where “structural bias” refers to a tendency to prefer uni-directional tone deletions to bi-directional
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7a9f689526b84dea9758c80a8fb6cc2d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.