Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"learning advising"'
Autor:
Jon Rowberry, Erhan Aslan
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 15, Iss 3, Pp 507-528 (2024)
Despite the increasing recognition of language learning beyond traditional classrooms, little is known about how language teachers support and guide students in self-directed learning environments. Drawing on qualitative data from a team of experienc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/688f497e77624e6ebfd3e791c7aca6b8
Autor:
Mona Malik
Publikováno v:
Journal of Learning Development in Higher Education, Iss 29 (2023)
In New Zealand higher education (HE), there is a lack of consistent ways of collecting evidence of the impact made by academic literacy support from Tertiary Learning Advisors (TLAs) on students’ academic performance, retention, and success. TLAs i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab4f9342e8e44aa6bcb591d960e3e976
Autor:
Miriam Sullivan, Michael McAuley
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 14, Iss 1, Pp 67-80 (2023)
Learning advisers have traditionally been reluctant to conduct online appointments. We compared proportional student use of online appointments over the course of the pandemic, and relative student satisfaction between online and in-person appointmen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/adfbadad67bb40999d25fc884c1dc817
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 12, Iss 3, Pp 307-316 (2021)
The international online conference of Self-Directed Learning and Advising in Language Education brought together researchers and teachers from around the world, and several preservice English teachers were among the participants in this internationa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4a33b02e221b4a25a86aaf6517d965be
Autor:
Kayoko Horai, Elaine Wright
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 7, Iss 2, Pp 197-208 (2016)
Learning advising can play an important role in scaffolding the development of learner autonomy. While a classroom teacher might give advice to students about what and how to study, a learning advisor aims to help students to identify specific needs
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/64a9b315e4ea47b8b9a1da8bd7c94f17
Autor:
Neil Curry, Satoko Watkins
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 7, Iss 1, Pp 16-29 (2016)
The paper outlines a peer mentoring programme at tertiary level in Japan, where it is still an uncommon practice. It will explain the context and reasons for its introduction; namely, expanding the range of services of a busy self-access centre. It w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5c9a8437d054e5696536cf1ad86a3ba
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.