Zobrazeno 1 - 10
of 260
pro vyhledávání: '"learner agency"'
Autor:
Blair Matthews
Publikováno v:
Technology in Language Teaching & Learning, Vol 6, Iss 3 (2024)
Amid the optimism of generative Artificial Intelligence (gen-AI) in language education, there remains a weak connection to learning practices. The emergence of gen-AI has preceded considerations of how it should be applied in teaching and learning. H
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f234d6d9ef6449f79b5bab098e77bb28
Autor:
Sheng-Shiang Tseng, Yun Zhou
Publikováno v:
Educational Technology & Society, Vol 27, Iss 2, Pp 1-3 (2024)
Smart environments integrated with digital technologies have emerged as a powerful tool to support personalized, interactive, and adaptive learning experiences. The central objective of developing smart environment is to foster learner agency enablin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0d7ff0f6d264e1ca1ce41a9b44a7aa3
Publikováno v:
Journal of Technology and Science Education, Vol 14, Iss 1, Pp 123-141 (2024)
There is currently little research on the use of podcasting as a learning tool in the tertiary-level foreign language classroom. Here we attempt to partly fill that gap through a multiple case study of three university teachers who use this technolog
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6810c9924beb44d08e54270a9dc191e2
Publikováno v:
Вопросы образования, Iss 1 (2024)
Our starting point was the often-overlooked understanding that motivation problems aren't a diagnosis but a symptom. They indicate the actual issue - an environment insufficient for fulfilling autonomy needs, which often escapes the attention of teac
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a824bb7860ae4485985808cf5c3c6100
Autor:
Le, Huixiao, Jia, Jiyou
Publikováno v:
Interactive Technology and Smart Education, 2022, Vol. 19, Issue 4, pp. 510-525.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/ITSE-12-2021-0210
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Saloshna Vandeyar, Lwazi Ziqubu
Publikováno v:
Perspectives in Education, Vol 40, Iss 4 (2022)
Utilising the theoretical frameworks of theory of power and theory of performativity, this case study explored how learners exercised agency in the construction of their identity in school discourses. Data capture incorporated a mix of a survey, semi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1e41d49ac6145fc9a99b8fad9e9a5f7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Maite Mathikithela, Lesley Wood
Publikováno v:
Qualitative Research in Education, Vol 10, Iss 2 (2021)
Rural schools in South Africa face many social and environmental challenges which impact negatively on learner wellbeing and performance. Given the severity and history of these problems, the situation is unlikely to change in the near future. Yet, s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d7bdd6a4879a4771be562f24f902bae5