Zobrazeno 1 - 10
of 50
pro vyhledávání: '"language-minority children"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
This study was conducted on a population of primary school children including bilingual language minority (BLM) children with L2-Italian and a variety of languages as L1 (e.g., Chinese, Albanian, Latin), and Italian-speaking monolingual children. The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f286abd696b54ee895c851d4c718950b
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
This study investigates the developmental pattern and relationships between oral narrative textual skills, spelling, and written narrative textual skills in monolingual and bilingual language-minority (BLM) children, L1-Chinese and L2-Italian. The ai
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36c78478eb2c4485984676fb1de62c13
Autor:
Maxwell-Jolly, Julie1 (AUTHOR), Gándara, Patricia1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Bilingual Research Journal. Spring/Summer97, Vol. 21 Issue 2/3, p305-323. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Journal of Psychology of Education. 33(2):235-250
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
McNally, Sinéad ORCID: 0000-0002-9501-2535 , Quigley, Jean ORCID: 0000-0003-0469-5199 and Darmody, Merike ORCID: 0000-0003-3264-8031 (2019) The socio-emotional development of language-minority children entering primary school in Ireland. Irish Educational Studies, 38 (4). pp. 519-534. ISSN 0332-3315
Socio-emotional development is increasingly recognised as playing a central role in children’s academic achievement. However, little is known about the socio-emotional development of language-minority children on entry to school and how these child
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1c297fc9073112f69ff8415baf22e167
http://doras.dcu.ie/26250/
http://doras.dcu.ie/26250/