Zobrazeno 1 - 10
of 196
pro vyhledávání: '"language- stimulation"'
Publikováno v:
South African Journal of Communication Disorders, Vol 71, Iss 1, Pp e1-e9 (2024)
Background: South African children from low-income households are at higher risk of cognitive-linguistic difficulties because of multiple risk factors. Early language stimulation minimises the effects of risk factors and prepares children for literac
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f2912006091f48838ea57682f163b314
Autor:
Martina Kukumbergová
Publikováno v:
Listy klinicke logopedie, Vol 6, Iss 1, Pp 17-22 (2022)
The traditional AAC intervention is focused on developing the production of the AAC user. Aided Language Modelling is a popular evidence-based AAC intervention strategy and has a positive impact not only on the production of graphic symbols, but also
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d2d767c716e04363a804920bf821df53
Autor:
Halvardsson, Emma, Ström, Malin
The purpose of the study is to visualize preschool teachers' understanding of and perceptions of reading aloud in preschool, and how reading aloud is organized to an increased language development. In this study, we have interviewed eight preschool t
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-98952
Autor:
Hassim, Rafeeyah
Background: Some children with ASD have comprehension difficulties that affect their ability to follow directives that contain prepositions. Aided input has been known to facilitate improved comprehension skills when spoken language is used with grap
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/2263/76855
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Southwood, Frenette, D'Oliveira, Eden
Publikováno v:
Stellenbosch Papers in Linguistics Plus, Vol 49, Iss 0, Pp 249-263 (2016)
Children with low socioeconomic status (SES) often enter school with poor language skills (Raizada, Richards, Meltzoff and Kuhl 2008), and fall further behind their middle-class peers with every passing grade (cf. Cunningham and Stanovich 1997). This
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d09ae7e306944786b417534926b47abe
Uno de los aspectos más valiosos en la persona es el lenguaje, ya que es un ser social que necesita relacionarse con otros. El siguiente trabajo de finde grado tuvo como objetivo potenciar el lenguaje oral en los niños de 5 años mediante el progra
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/20.500.12423/7162
Autor:
Luinge, Margreet
Inspiratiecollege over taal, bewegen en taalstimulatie voor studenten van de Pedagogische Academie
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::55b8b786df2936749450173341f0711e
https://research.hanze.nl/nl/activities/0c12ed12-ea34-4feb-b162-248fdbd9f0e6
https://research.hanze.nl/nl/activities/0c12ed12-ea34-4feb-b162-248fdbd9f0e6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.