Zobrazeno 1 - 10
of 105
pro vyhledávání: '"language tasks"'
Autor:
Hongzhi Zhang, M. Omair Shafiq
Publikováno v:
Journal of Big Data, Vol 11, Iss 1, Pp 1-45 (2024)
Abstract The transformer model is a famous natural language processing model proposed by Google in 2017. Now, with the extensive development of deep learning, many natural language processing tasks can be solved by deep learning methods. After the BE
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7c25dbc491442819f7f3a5da906c3f5
Autor:
Hassan Rouhani, Ghasem Modarresi
Publikováno v:
Iranian Journal of Applied Language Studies, Vol 15, Iss 1, Pp 83-100 (2023)
The present study, adopting a mixed-methods design, aimed to compare three types of task instruction entailing translation-based, meaning-based, and hint-based instructions for vocabulary acquisition. In so doing, a pool of 45 male Iranian intermedia
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a14ab9c3a31744f08e661544fb8a0852
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yumei Zhang, Shaoqian Luo
Publikováno v:
International Journal of TESOL Studies, Vol 3, Iss 2, Pp 23-39 (2021)
In Scenario-based assessment (SBA), a real-life scenario is created for students to do reading and writing tasks in a computer-mediated environment. It has been recognized that task authenticity will help strengthen assessment validity and task setti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ffc38bf96b8f4846b2821bd7fb3eae3d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Maria Mertzani
Publikováno v:
Belas Infiéis, Vol 8, Iss 1, Pp 251-278 (2019)
Abstract The teacher of deaf children in primary education is called to apply sign bilingualism in his/her teaching, and hence to use sign language - such as LIBRAS - as the first language during in-class time, and as a school subject. This again m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/507daaf834024840a8d1ecd17af68c07
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Leighton B. N. Hinkley, Elke De Witte, Megan Cahill-Thompson, Danielle Mizuiri, Coleman Garrett, Susanne Honma, Anne Findlay, Maria Luisa Gorno-Tempini, Phiroz Tarapore, Heidi E. Kirsch, Peter Mariën, John F. Houde, Mitchel Berger, Srikantan S. Nagarajan
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 14 (2020)
Magnetoencephalographic imaging (MEGI) offers a non-invasive alternative for defining preoperative language lateralization in neurosurgery patients. MEGI indeed can be used for accurate estimation of language lateralization with a complex language ta
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b182bc007bb14d7fb69d6a2c50cc6394