Zobrazeno 1 - 10
of 74
pro vyhledávání: '"language mindset"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionWith the growing interest in the psychological basis of language learning, this study aims to validate the Chinese version of the Language Mindset Inventory (LMI) among Chinese university students.MethodsA sample of 476 students from vari
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/df5be65b05f04646b11deb889ecf3a33
Autor:
Majid Sadoughi, S. Yahya Hejazi
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 248, Iss , Pp 104367- (2024)
As various contextual and individual difference factors determine how and when mindsets may influence learning outcomes, burgeoning L2 research has recently addressed the role of growth language mindset (GLM) in different learning outcomes such as L2
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b364796714704774b1e3e934a62d2048
Publikováno v:
Journal of Languages and Language Teaching, Vol 12, Iss 1, Pp 104-119 (2024)
Student learning success is primarily determined by their skills in writing scientific texts as their final assignment. However, students experience problems when preparing research proposals. The obstacles experienced were triggered by students' vie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5a7e9cd6552448c59d1d628ad7d8f5d8
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 8, p 659 (2024)
Learning English as a second language (ESL) has garnered significant attention from researchers and practitioners over the past few decades, with numerous ESL learning outcomes examined in the literature. However, self-sustained learning (SSL), a cru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/65f74fa5398c4d7b9df07351b9bfa0e5
Autor:
Jeffrey Dawala Wilang
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 8, p 844 (2024)
This study reports the impact of a language mindset toolkit in influencing the language mindsets of Thai undergraduate students. An explanatory sequential mixed method design was used to determine how language mindset changes and know the students’
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d97e6636d7f9431ebb512ebdbf96a618
Publikováno v:
Iranian Journal of Applied Language Studies, Vol 14, Iss 2, Pp 131-152 (2022)
Considering the facilitative role of corrective feedback in language learning, the impact of learners’ noticing on its effectiveness, and the significant contributions of individual attributes in learners’ noticing the corrective feedback, this s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/41b0ad6c0aca4a2e94d27acb4eb99c8d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.