Zobrazeno 1 - 10
of 89
pro vyhledávání: '"language learning beliefs"'
Autor:
Merilyn Meristo, Anna-Liisa Jõgi
Publikováno v:
Eesti Haridusteaduste Ajakiri, Vol 11, Iss 1 (2023)
Selle uurimistöö eesmärk on kirjeldada hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste lugemis- ja matemaatikaoskuste seoseid tava- või eriklassis õppimisega. Valimisse kuulus 3369 kolmanda klassi last (poisse 50%, 209 klassist, 135 koolist) ning 334
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09abe9f6e24f433cb8b7253f198355d2
Publikováno v:
Edulite: Journal of English Education, Literature, and Culture, Vol 6, Iss 1, Pp 1-9 (2021)
Microteaching lesson study, that is a variation of lesson study applied by student teachers in microteaching course, provides the environment for EFL student teachers to collaborate, engage, and reflect on their ideas, beliefs, and teaching experienc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8d70b9b92810477f88ad621d1744d2ca
Autor:
Gülşah Geyimci Ergen
Publikováno v:
International Journal of English Language and Translation Studies, Vol 09, Iss 01, Pp 01-09 (2021)
This study investigated a sample of 218 preparatory class university learners' beliefs about language learning and their use of strategies in the School of Language Preparatory School at Beykent University. Beyond the descriptions about beliefs and s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c8abfb824b524cc8b1b351957bc2815f
Autor:
Shuqiong Luo, Zhengdong Gan
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
This study validated the Flipped English Learning Readiness Questionnaire, and examined its relationships with teacher instructional practices, English learning self-efficacy, and language learning beliefs. A total of 442 Chinese university EFL stude
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5641eefdc4804999a9167edba82379d6
Autor:
Natalia Zambon Ferronato
Publikováno v:
Cuadernos de Investigación Educativa, Vol 13, Iss 2 (2022)
Teachers and students hold their own language learning beliefs about English as a Foreign Language (EFL). In the classroom, students’ and teachers’ beliefs interact, which might result in either tension or opportunities for change. Considering th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/04738756e7dc447dac2be51db9d5278b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Biró, Enikő
Publikováno v:
Nyelvi tájkép, nyelvi sokszínűség II. Nyelvhasználati terek és nyelvi sokszínűség / Linguistic Landscape, Linguistic Diversity II. Spaces of Linguistic Use and Linguistic Diversity. :175-190
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/chapter-detail?id=717050
Autor:
Kovacevic, Ervin
Publikováno v:
Jezikoslovlje / Linguistics. XX(3):555-582
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=818334
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.