Zobrazeno 1 - 10
of 68
pro vyhledávání: '"kurikula"'
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 72, Iss 1 (2022)
Od kurikulární reformy se očekávalo mj. upuštění od striktních osnov a zaměření na kompetence a větší celky. Panuje pocit, že mnoho očekávání nebylo naplněno, a aktuálně probíhají další revize bez většího zapojení odborn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9cafa3cd3f4645dab24f985323ab6c92
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 70, Iss 3 (2020)
Abstrakt: Cílem této teoreticko-metodologické studie je vymezit didaktický konstrukt dynamická místa kurikula, zasadit ho do širšího teoretického rámce, charakterizovat s ním spojené metody výzkumu a uvést příklady dobré praxe. V ú
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11e36830826a42868ec069e603f35b0d
Autor:
Jana Kratochvílová, Kateřina Lojdová
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 69, Iss 3 (2019)
Abstrakt: Příspěvek mapuje reformu pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, který je podstatnou součástí učitelských studijních programů. Představuje východiska, postupně se měnící struktur
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/426a1807e97b4ef696bf43453cde9cdf
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 29, Iss 1, Pp 5–42-5–42 (2019)
Cílem studie je zjistit, které úlohy zařazené do obsahové domény fyzika v šetření TIMSS v letech 1995, 1999 a 2007 byly problematické (ve smyslu slabých výsledků českých žáků ve srovnání s mezinárodním průměrem) a odhadnout p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9048bb1c5af43b59d3de0a9798d19b1
Autor:
Josef Maňák
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 13, Iss 3 (2017)
Stať naznačuje některé problémy, které jsou spojeny s teoretickými i praktickými otázkami kurikula. Zamýšlí se nad vymezením kurikula, rozlišuje jeho čtyři roviny, ale hlavně analyzuje jeho obsahovou stránku. Vyslovuje se ke vztahu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4efd646346f2478a99a41e686f529418
Autor:
Lochovský, Jan
The dissertation focuses on a phenomenon of "state-Arabists", i.e., a group of state employees, both civil servants and members of armed forces, who have been systematically directed towards careers requiring proficiency in the Arabic language. The a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::afdc752ec5ad0ff337c8fd36160bd28c
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527407
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527407
Článek navazuje na současnou diskuzi o podobě výuky regionální geografie, jejíž starší pojetí vede k redukci problémově zaměřených témat typických i pro politickou geografii. Cíli článku bylo pomocí obsahové analýzy zjistit,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______8936::e8e7884c967cad1843af482342cae404
http://hdl.handle.net/11025/51157
http://hdl.handle.net/11025/51157
Autor:
Kramar, Martina
U fokusu ovoga rada analiza je Kurikuluma za nastavni predmet Njemački jezik za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: Kurikulum za nastavni predmet Njemački jezik) iz 2019. godine, i to program za prvi strani jezik od
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::91a1f67df706fc9bdbf9bca224b2ee6e
https://www.bib.irb.hr/1266429
https://www.bib.irb.hr/1266429