Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"knowledge commercialisation"'
Autor:
E. I. Shumskaya, V. D. Eremina
Publikováno v:
Вестник университета, Vol 0, Iss 11, Pp 21-30 (2023)
The article is dedicated to the pressing issue of public administration of higher education in the context of scientific and technological development. The research aim is to identify key aspects of public administration of higher education to achiev
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9d5563a11919415d87cb806f5de8841b
Autor:
Illiashenko Sergii, Shypulina Yuliia, Illiashenko Nataliia, Gryshchenko Olena, Derykolenko Anna
Publikováno v:
Engineering Management in Production and Services, Vol 12, Iss 3, Pp 43-56 (2020)
The research aimed to identify promising areas and outline problems associated with the transition of Ukrainian industrial enterprises towards advanced innovative development based on information and knowledge and to formulate recommendations for imp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8731bf18eb134e8497efa5952809fe20
Autor:
Dremza, Agnieszka
Publikováno v:
Kwartalnik Pedagogiczny / Pedagogical Quarterly. 241(3):193-204
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=464932
University Knowledge Commercialisation through an Institutional Logics Perspective: The case of Oman
Autor:
Awlad-Thani, Faiza S.S.
University Knowledge Commercialisation‘ (UKC) has come to be seen as a stimulant for developing economic performance. Regardless of the increasing body of literature in the UKC, it is revealed to be undertheorized, whilst existing theories are the
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10454/17394
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Diana Nadine Boehm, Teresa Hogan
Publikováno v:
Boehm, Diana Nadine and Hogan, Teresa ORCID: 0000-0002-9508-1717 (2012) ‘A jack of all trades’-The role of PIs in the establishment and management of collaborative networks in scientific knowledge commercialisation. The Journal of Technology Transfer, 39 (1). pp. 134-149. ISSN 1573-7047
The commercialisation of scientific knowledge has become a primary objective for universities worldwide. Collaborative research projects are viewed as the key to achieving this objective, however, the role of Principal Investigators (PIs) within thes
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0ebc3f5e3bc0aa69e79ff282c32179bc
http://doras.dcu.ie/21062/
http://doras.dcu.ie/21062/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lam, Alice
Growing intensity of university-industry ties has generated an intense debate about the changing norms and practices of academic scientific work. This study challenges the protagonists’ views on the emergence of a dominant market ethos in academic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::2ba356eec20286ec202d6c82a845a771
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.