Zobrazeno 1 - 10
of 11 388
pro vyhledávání: '"k-Epsilon turbulence model"'
Publikováno v:
INCAS Bulletin, Vol 16, Iss 1, Pp 3-14 (2024)
Comprehensive numerical analysis was conducted to elucidate the exhaust performance of rocket engine nozzles. The study focused on unravelling the intricate relationship between convergence and divergence angles and their impact on the exhaust perfor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8c5f48eef2ee4919868a4f48131da5ec
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Thermal Science. 26:3741-3750
In order to respond to the increased demand for clean energy without harming the atmosphere through polluting emissions, Energy production from the hydrogen combustion become largely used. This work presents a numerical study of the injection conditi
Publikováno v:
Journal of Thermophysics and Heat Transfer. 36:102-107
The accelerator driven system (ADS) is a nuclear reactor that can burn spent nuclear fuel with inherent safety features and operational flexibility. China is developing an ADS research device named...
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Muhammad Ahsan
Publikováno v:
Journal of King Saud University: Engineering Sciences, Vol 27, Iss 2, Pp 130-136 (2015)
Fluid catalytic cracking (FCC) is an essential process for the conversion of gas oil to gasoline. This study is an effort to model the phenomenon numerically using commercial computational fluid dynamics (CFD) software, heavy density catalyst and 4-l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1414ffa2b70c4dba9c85b3202a1b118e
Autor:
Yaglom, A.M.
Publikováno v:
Applied Mathematics & Optimization. 1996, Vol. 33 Issue 1, p103. 3p.
Autor:
Nunes, William
Publikováno v:
Repositório Institucional da UNESP
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
Submitted by William Nunes (willian.nunes@outlook.com) on 2022-10-13T18:21:40Z No. of bitstreams: 1 Dissertação_ WILLIAM NUNES.pdf: 4073914 bytes, checksum: aaf10b2f67bd8e00bc488b0d7e8da66e (MD5) Approved for entry into archive by Lucilene Cordeiro
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::7169c2e4447907f602802c493191bc82
Publikováno v:
FME Transactions, Vol 42, Iss 1, Pp 10-18 (2014)
Increasing velocity combined with reduced mass of modern high speed trains poses the question of influence of strong cross winds on its aerodynamics. Strong cross winds may affect the running stability of high speed trains via the amplified aerodynam
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f8088edf5914e96b1c36691774ea367