Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"jerome s. bruner"'
Autor:
Pietro Milli
Publikováno v:
Musica Docta, Vol 12, Pp 107-122 (2022)
In 2015, the réforme du collège was launched in France, introducing the principles of the so-called ‘spiral pedagogy’, first expounded by Jerome S. Bruner in 1960, into the school curriculum. In this contribution, the changes concerning the tea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24babc99edf24c95a7411455372ea629
Publikováno v:
APRENDER-Caderno de Filosofia e Psicologia da Educação; n. 18 (2017): N°18, jul./dez. 2017
Na psicologia, o conceito de informação vem identificado com o paradigma do processamento da informação. Na psicologia da aprendizagem, essa discussão pode ser ampliada histórica e teoricamente. Este trabalho é um estudo teórico comparativo,
Autor:
Hamilton, David1 (AUTHOR) david.hamilton@pedag.umu.se
Publikováno v:
Pedagogy, Culture & Society. 2009, Vol. 17 Issue 1, p115-121. 7p.
Autor:
Giuseppina Marsico
Publikováno v:
Marsico, G 2017, ' Jerome S. Bruner : manifesto for the future of education / Jerome S. Bruner: manifiesto por el futuro de la educación ', Infancia y Aprendizaje, vol. 40, no. 4, 1, pp. 754-781 . https://doi.org/10.1080/02103702.2017.1367597
Jerome S. Bruner's (Jerry) death, at the age of 100, left a huge human and intellectual void, especially for those who have been in regular contact with him. Jerry has been an inspiration not only due to his enormous intellect but also to his vitalit
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d07ae8797f842a88f21561689a125a3a
https://vbn.aau.dk/da/publications/51309f62-7fac-4a22-9d4f-063c5eb2ca72
https://vbn.aau.dk/da/publications/51309f62-7fac-4a22-9d4f-063c5eb2ca72
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ben-Peretz, Miriam1, Munthe, Elaine2
Publikováno v:
Teachers & Teaching. Feb2008, Vol. 14 Issue 1, p73-75. 3p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.