Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"j.a. comenius"'
Autor:
Dietmar Waterkamp
Publikováno v:
International Dialogues on Education: Past and Present, Vol 7, Iss 1 (2020)
Three fundamental scientific works on the pedagogy of Comenius will be considered from new perspectives. These are the works of the East German comeniologist Franz Hofmann and the two West German comeniologists, Klaus Schaller and Andreas Lischewski.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f390407fc1d5487ea0af8e6d729f92d1
Autor:
Lukáč, Eduard
Publikováno v:
Historický časopis / Journal of History. 65(2):295-320
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=681656
Autor:
Opriş, Dorin
Publikováno v:
Altarul Reîntregirii / The Altar of the Reunification. XIV(1):85-107
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=188827
Autor:
Farrukh Rustamov
Publikováno v:
Azərbaycan Məktəbi, Vol 680, Iss 5, Pp 35-48 (2017)
Globalization, taking place in the world, requires the formation of a new pedagogical thinking, which focuses on a humane approach. To realize this goal, there are sharp discussions on the pages of the scientific and pedagogical press: one group of r
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
GRONTSOVA I.
John Amos Comenius (1592–1670) belongs to the most important persons in the European culture, philosophy, theology and in particular pedagogy. Comenius was the founder of the educational system, it is to his credit that pedagogy became independent
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::eb35290f16f49c859d4fdfb7d2686a82
http://dspace.susu.ac.ru/xmlui/handle/0001.74/6907
http://dspace.susu.ac.ru/xmlui/handle/0001.74/6907
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.