Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"italian speakers"'
Autor:
Matías Hidalgo Gallardo
Publikováno v:
Sintagma, Vol 33, Pp 63-82 (2021)
The lack of empirical research regarding Spanish L2 vocabulary learning has motivated to analyse in this study the short-term and medium-term impact of the method of vocabulary presentation and of learners’ mother tongue on vocabulary acquisition.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9462a10083a648f9a25dd5f2eb45e7c5
Autor:
Vera Regan
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 1, p 19 (2023)
Until recently, research on language attitudes focused mainly on attitudes relating to speakers’ L1. However, with the increase in interest in multilingualism in a globalised world, there has been a renewed interest in language attitudes relating t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4e9d3d641fdd416aba6711e9e3027734
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hidalgo Gallardo, Matías
Publikováno v:
Sintagma, Vol 33, Pp 63-82 (2021)
Repositorio Abierto de la UdL
Universitad de Lleida
Repositorio Abierto de la UdL
Universitad de Lleida
La escasez de investigación empírica en el aprendizaje del léxico en español L2 ha motivado que en este trabajo se analice el impacto a corto y medio plazo del método de presentación léxica y de la lengua materna en la adquisición de vocabula
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::18216981d5fd2ffc6d62f335e49db55b
https://hdl.handle.net/10459.1/71623
https://hdl.handle.net/10459.1/71623
Autor:
Lombardini, Hugo. E.
Publikováno v:
Lombardini, Hugo. E. (2019) Aproximación universitaria decimonónica al estudio de la lengua española Egidio Gorra (1898), Lingua e letteratura spagnuola delle origini, Milán, Hoepli. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6546 . In: Lingue seconde e istituzioni: Un approccio storiografico. A cura di: Vicentini, Alessandra ; Lombardini, Hugo E.. Bologna: Clueb, pp. 93-122. ISBN 978-88-491-5666-9. In: Quaderni del CIRSIL, (13). ISSN 1973-9338.
In 1832, Bachi published a work that is considered the first university grammar book of Spanish for learners of Italian, who were not Italian native speakers. It was dedicated to students of Harvard University (USA). As far as Italian is concerned
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e1d1b0a79ba340ab97c3ea1cb80cdfdd
Autor:
Raphaële Fouillet
Publikováno v:
Documents pour l'histoire du français langue étrangère et seconde
Documents pour l'histoire du français langue étrangère et seconde, SIHFLES, A paraître
Documents pour l'histoire du français langue étrangère et seconde, SIHFLES, A paraître
L’article a pour objectif de dégager certaines caractéristiques des exercices de français conçus pour les élèves italiens depuis leur généralisation dans les manuels de langue au XIXe siècle. L’auteure donne une dimension historique à s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f895a8173427b61149c940ad57808d21
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02521030
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02521030