Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"isced 2"'
Publikováno v:
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol 14, Iss 2, Pp 85-106 (2024)
Geology is a subject of low interest for many pupils and teachers. The present study aims at examining the organizational conditions for geology education using the model of the Czech Republic and Slovakia, drawing from the national curricula. The st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2e36fb6f74b4d6299c85ee3d8457c48
Autor:
Silvie Svobodová
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 16, Iss 1, Pp 59-77 (2023)
Environmental literacy comprises environmental knowledge, attitudes, sensitivity, and responsible environmental behaviour. This study focuses on the environmental literacy of ISCED 2 pupils in Poland. The survey analysed the relationship between envi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bd4664281b4748e29ff1af89328d9e50
Autor:
Silvie Svobodová
Publikováno v:
Sociální Pedagogika, Vol 8, Iss 1, Pp 88-104 (2020)
Environmental literacy is a concept consisting of knowledge, attitudes, sensitivity and behaviour. In this text we present a pilot study of a research tool focused on measuring the environmental literacy of ISCED 2 pupils. Through the study we measur
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a089f8db475c4dc2b75b27e6de7cf91e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Svobodová, Silvie
Publikováno v:
Sociální pedagogika | Social Education. 8(1):88-104
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=851210
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Komunikácie - vedecké listy Žilinskej univerzity v Žiline / Communications - Scientific Letters of the University of Žilina. 19(1):75-80
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1121500
Publikováno v:
Edukacja Biologiczna i Środowiskowa / Biological and Environmental Education. (1):57-69
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=552436
Publikováno v:
Communications, Vol 19, Iss 1, Pp 75-80 (2017)
In current technology-based societies, understanding fundamental scientific concepts and theories and the ability to structure and solve scientific problems are more important than ever before. Understanding of science and technology is central to yo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3826309efd544e70ba941182f84fe062