Zobrazeno 1 - 10
of 103
pro vyhledávání: '"irony comprehension"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista de Investigación en Logopedia, Vol 11, Iss 1 (2021)
This study aimed to analyse irony and metaphor comprehension of Portuguese school age children and analyse some of their individual differences, investigating if such factors may play a role in the comprehension of these two language elements. Two
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9842cc2899834ca5ab3062cd6ee55337
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 10 (2019)
Irony has repeatedly been suggested as a language based social cognition task. It has been argued to show specific variances in psychiatric disorders and healthy adults with certain personality traits. Above that, irony comprehension is based on a co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7fbbe5693b540e3b04bc4cb6a2acaae
Autor:
Banasik Natalia, Podsiadło Kornelia
Publikováno v:
Psychology of Language and Communication, Vol 20, Iss 3, Pp 316-335 (2016)
This study investigates verbal irony comprehension by 6-year old bilingual children speaking Polish and English and living in the USA. Researchers have predominantly focused on monolingual populations when examining non-literal language in young chil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/82d0f12a64bb4265a23f9d8eeca02af5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Barich, Tess, Kyriaki, Louise
This study investigated how children and adult's processed online irony during reading in English with consideration to some individual differences such as reading ability, non-verbal intelligence and autism quotients. Eye tracking measures such as f
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::1c0c985ffab3f7b8c3ea69bbecd98224