Zobrazeno 1 - 10
of 643
pro vyhledávání: '"introductory physics"'
Autor:
Raven, Will
This open access textbook introduces beginning undergraduate students and high school students to the world of quantum mechanics and atomic spectroscopy. Requiring no previous knowledge of physics and no math beyond basic algebra and sines and cosine
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/94650
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tufino, Eugenio
This thesis explores the integration of digital technologies and active learning methodologies in physics education, focusing on both high school and introductory undergraduate laboratory courses. The research is motivated by the need to move away fr
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/11572/411856
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Disparities in student outcomes, including gendered performance differences, are widespread in introductory physics and other STEM courses. STEM education researchers have investigated many course and student factors that could contribute to these in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7460a5841e77487ea9eb5514b0126a25
Publikováno v:
JPFT (Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi), Vol 8, Iss 1 (2022)
The study aims at describing the composition of the cognitive system within the national exams of high school physics questions in 2019. The theoretical framework applied in analysing the exam refers to Taxonomy of Introductory Physics Problem (TIPP)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4f956db5bfbe4a7ba02bac1e2e090934
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 3, p 321 (2023)
To help prepare students to address future challenges in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM), they need to develop 21st-century skills. These skills are mediated by their beliefs about the nature of scientific knowledge and pract
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e8a2bed7c29e48bbb0c855c6506d385a
Autor:
Alexandru Maries, Chandralekha Singh
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 2, p 138 (2023)
Helping students become proficient problem solvers is one of the primary goals of physics courses. In Part I of this article, we summarized the vast research on problem solving relevant for physics instruction, and here we discuss a concrete example
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b688486e70c2433787033d94539451a2
Autor:
Bekele Gashe Dega
Publikováno v:
Science Education International, Vol 30, Iss 3, Pp 217-222 (2019)
Science concepts, like electromagnetism, involve abstract relations, which are often problematic in students’ learning. Electromagnetism concepts are crosscutting concepts across science disciplines. A standardized Conceptual Survey of Electricity
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45d93e36da724470add451059bcfdd8c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.