Zobrazeno 1 - 10
of 99
pro vyhledávání: '"interprofessional competencies"'
Autor:
Mathias Kauff, Thorsten Bührmann, Friederike Gölz, Liane Simon, Georg Lüers, Simone van Kampen, Olaf Kraus de Camargo, Stefanus Snyman, Britta Wulfhorst
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Healthcare has become more complex in recent years. Such complexity can best be addressed by interprofessional teams. We argue that to ensure successful communication and cooperation in interprofessional teams, it is important to establish interprofe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/666956ef1d3b422ebd0867d1cf6c2a3e
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 39, Iss 5, p Doc52 (2022)
Objective: Interprofessional education (IPE) is when two or more students from different professions learn with, from, and about each other to improve collaboration and quality of healthcare. In October 2019, a first interprofessional education (IPE)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ef62f99d0f44e41b4e3d0d1158ebdd9
Publikováno v:
Journal of Multidisciplinary Healthcare, Vol Volume 12, Pp 767-775 (2019)
ABT Randita,1 W Widyandana,2 M Claramita2 1Medical Education Unit, Faculty of Medicine, Universitas Sebelas Maret, Surakarta, Indonesia; 2Department of Medical, Health Professions Education, and Bioethics, Faculty of Medicine, Public Health and Nursi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d36a9cc2fffb45d2a2c62c55bf757006
Autor:
Johanna Mink, Anika Mitzkat, André L. Mihaljevic, Birgit Trierweiler-Hauke, Burkhard Götsch, Jochen Schmidt, Katja Krug, Cornelia Mahler
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 19, Iss 1, Pp 1-7 (2019)
Abstract Background To meet the patients’ needs and to provide adequate health care, students need to be prepared for interprofessional collaborative practice during their undergraduate education. On interprofessional training wards (IPTW) undergra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/626d64175d6344d8bb52ac01179c4109
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 18, Iss 1, Pp 1-8 (2018)
Abstract Background Interprofessional education is receiving increased attention worldwide. This has led to the development of a bachelor programme “Interprofessional Health Care” at the University of Heidelberg, Germany beginning in the winter s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ef6e3e557b74c24bcad35d58128ac23
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jill E. Thistlethwaite
Publikováno v:
Educación Médica, Vol 16, Iss 1, Pp 68-73 (2015)
This paper considers the development, delivery and implications of interprofessional education (IPE) using a 4-dimensional curriculum development framework. This framework involves: considering curricula for the education of the workforce of the twen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e9b4e0c926644ab99905163c4d88b03
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.