Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"interpreting pedagogy"'
Autor:
Deyan Zou, Jiahao Guo
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 248, Iss , Pp 104358- (2024)
This study examines the parallel translation process of 30 beginning and 30 advanced consecutive interpreting students (BISs and AISs). It investigates the characteristics and efficiency of parallel translation processing employed during the comprehe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/81eb9dc024804e67886bf9c5572738f9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista de Lenguas para Fines Específicos, Vol 27, Iss 2 (2021)
In this article, we present a pedagogical framework for foreign language teaching in undergraduate translation and interpreting programmes. Within Translation Studies, many scholars support the idea that TILLT (Translation- and Interpreting-oriented
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e06d68e28c6b4923ba5427cff81bc802
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marwa Shamy, Raquel de Pedro Ricoy
Publikováno v:
Translation and Interpreting : the International Journal of Translation and Interpreting Research, Vol 9, Iss 1 (2017)
Interpreting Studies has witnessed a growing interest in language specificity and its role in cognitive processing during simultaneous interpreting. The aim of this study is to establish trainee-interpreters’ perceptions of language-pair-specific d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ccd0bc87f4c945c395deaa2241a64202
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista signos v.52 n.101 2019
SciELO Chile
CONICYT Chile
instacron:CONICYT
SciELO Chile
CONICYT Chile
instacron:CONICYT
Recent studies indicate that heritage language speakers have professional opportunities in translation and interpreting (e.g., Carreira, 2014a) because of their unique linguistic and cultural background. In addition, heritage language speakers’ uni
Autor:
Miriam Shlesinger
Publikováno v:
Translation and Interpreting : the International Journal of Translation and Interpreting Research, Vol 1, Iss 1 (2009)
In this paper, I will claim that if it is to be meaningful, the interface between research and practice must draw upon the intuitions that practitioners bring with them into the research setting, on the one hand, and upon the methods of rigorous scie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bad5e740d883403ea40a9aa3387d125c
Autor:
Kiraly, Don, Massey, Gary
This volume brings together the voices of a number of translation and interpreting scholars and educators representing several different cultures and language combinations to present their views on and experiences with authentic experiential learning
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3760::446c101f7d3599ac027264e754ab7b9f
https://hdl.handle.net/11475/18904
https://hdl.handle.net/11475/18904