Zobrazeno 1 - 10
of 122
pro vyhledávání: '"intercultural bilingual education"'
Autor:
Valdiviezo, Laura Alicia, author, Lubies, Rukmini Becerra, author, Moya Sepulveda, Dayna Andrea, author
Publikováno v:
Intercultural and Inclusive Education in Latin America
Autor:
River Chávez Santos, Omer Cruz Caro, Yuri Reina Marín, Einstein Sánchez Bardales, Angelica María Carrasco Rituay
Publikováno v:
Cogent Social Sciences, Vol 10, Iss 1 (2024)
Intercultural Bilingual Education (IBE) is considered an important means to ensure effective intercultural interaction and promote cultural diversity. In this sense, the objective of the study was to analyze the scientific literature housed in the Sc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/499e04b457c643879b3cd565e350674e
Autor:
Giulia Cardani
Publikováno v:
Oxímora. Revista Internacional de Ética y Política, Iss 24 (2024)
This article offers a critical appraisal of the status of intercultural bilingual education in Guatemala, known as Educación Bilingüe Intercultural (EBI). The new national project of 1985 provided hope that Guatemalan socio-cultural diversity would
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/379f8be586bc424cb9de6c3fd091abd6
Publikováno v:
Antípoda: Revista de Antropología y Arqueología, Vol 51, Pp 159-185 (2023)
The enactment of the National Education Law in 2006, made secondary education compulsory in Argentina. This prompted actions to expand coverage and guarantee access to this level of education to sectors and contexts that had not been reached until th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab25fe89f5b44d6e8b769a984b4a9af3
Publikováno v:
London Review of Education, Vol 20, Iss 1 (2022)
Languages are not just sets of words. They are powerful tools essential to carry history, traditions, culture and wisdom. In Latin America, Mapudungun, the native language of Mapuche people – the largest ethnic group in Chile – can be threatened.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a3d55405627743da9b8be4a30652d103
Autor:
Pedro Antonio Valdez-Castro
Publikováno v:
Revista Caribeña de Investigación Educativa, Vol 5, Iss 1, Pp 133-147 (2021)
Las sociedades de hoy día se caracterizan por la diversidad cultural y lingüística, siendo las escuelas lugares de encuentro entre diferentes grupos. En este marco, dos propuestas similares en Estados Unidos y Latinoamérica han surgido en este re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b510b5fbe2c0456db6e1e14ab2ea4531
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Buletinul Stiintific al Universitatii Politehnica din Timisoara, Seria Limbi Moderne / Scientific Bulletin of the Politehnica University of Timisoara, Transactions on Modern languages. (18):54-61
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=819757
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Irina Borísovna Kotenyátkina
Publikováno v:
Ибероамериканские тетради, Vol 0, Iss 1, Pp 40-45 (2018)
In a knowledge-based society, education is seen as the main source of economic growth. Guatemala is a multilingual country where bilingual education plays an important role because indigenous languages as well as Spanish are in use. In this regard, a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/082b16f08bbf4a0e97163ae4d4f35161