Zobrazeno 1 - 10
of 445
pro vyhledávání: '"indoor mapping"'
Publikováno v:
International Journal of Applied Earth Observations and Geoinformation, Vol 124, Iss , Pp 103517- (2023)
In global navigation satellite system-denied environments, indoor point-cloud maps are valuable sources of detailed and inaccessible information. Dense visual point clouds can be produced quickly and inexpensively using stereo RGB cameras and simulta
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/df1ee7246a8b49c595ae8f14c85f5744
Publikováno v:
Sensors, Vol 24, Iss 4, p 1062 (2024)
Due to their low cost and portability, using entertainment devices for indoor mapping applications has become a hot research topic. However, the impact of user behavior on indoor mapping evaluation with entertainment devices is often overlooked in pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/edf075abb5ab409ab259de5783a224a6
Autor:
Tee-Ann Teo, Chen-Chia Yang
Publikováno v:
Developments in the Built Environment, Vol 14, Iss , Pp 100169- (2023)
This study aimed to assess the accuracy of the lidar sensor on an iPad Pro and its potential for creating 3D BIM. Data was collected through different scanning methods in various environmental conditions. The results showed that the iPad Pro's lidar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9cbab8e9cd04423aae61f174ca458b1e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 91723-91729 (2021)
Visual localization estimation is highly depended on the quality of video frames or captured images. Estimation quality may be affected by the poor visibility, low background texture and overexposure. Low quality frames with blurred edges and poor co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/189577b4d54a4ba79562fae1af95f63d
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 196992-197004 (2020)
This article presents RoomSLAM, a Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) method for mobile robots in indoor environments where environments are modeled by points and quadrilaterals in 2D space. Points represent positions of semantic objects whe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b53b459dfe14c37a6928f5f10113327
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 32019-32029 (2019)
RGB-D dense mapping systems are widely used for indoor navigation and augmented reality. However, the drift in egomotion estimation systems accumulates as the systems expand over space and time. In this paper, we develop a vertex-to-edge weighted clo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c63a4d44ad5f4102a299fcaa0c253e07
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.