Zobrazeno 1 - 10
of 75
pro vyhledávání: '"individual blade control"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Aerospace, Vol 10, Iss 7, p 623 (2023)
In order to further reduce the vibration level of helicopters, the active vibration control technology of helicopters has been extensively studied. Among them, individual blade control (IBC) independently applies high-order harmonics to each blade wi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0bca17e2bbf946b095d7537630e4913c
Publikováno v:
Machines, Vol 10, Iss 6, p 479 (2022)
A rotor that can realize individual blade pitch control was designed. This paper focuses on finding the trend of helicopter vibration loads after applying multiple high-order harmonic control. The Glauert inflow model was introduced to calculate the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3fa0e4ab31e24d52b46829263775afaa
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 12, Iss 9, p 4392 (2022)
Bionic algorithms are established by imitating human neural structures and animal social behaviors. As an important part of bionic technology, bionic algorithms are often used to solve the control problems of complex nonlinear systems, such as the ro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/caedcd8525274f1a905e2485853e709f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Tehnički Vjesnik, Vol 25, Iss 3, Pp 694-700 (2018)
This paper aims to explore the effect of individual blade control (IBC) on aerodynamic performance of helicopter rotor and explain its formation mechanism. For this purpose, the vortex particle method (VPM)-computational fluid dynamics (CFD) coupling
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/078fdd8a22d34d5f9cf1fbcbd901d85a
Publikováno v:
Aerospace; Volume 10; Issue 7; Pages: 623
In order to further reduce the vibration level of helicopters, the active vibration control technology of helicopters has been extensively studied. Among them, individual blade control (IBC) independently applies high-order harmonics to each blade wi
Publikováno v:
Научный вестник МГТУ ГА, Vol 19, Iss 6, Pp 68-76 (2017)
The paper presents numerical results analysis of main rotor vibration due to helicopter main rotor thrust pulsation.The calculation method, the object of research and numerical research results with the aim to reduce the amplitude of the vibrations t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b9cca38e6014c9790abb7ec74745845
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.