Zobrazeno 1 - 10
of 99
pro vyhledávání: '"indigenous Sámi"'
Autor:
De Vivo, Erika
Publikováno v:
Lagoonscapes, Vol 2, Iss 1, Pp - (2022)
The Sámi people share their ancestral homeland (Sápmi, sub/Arctic Europe) not only with animals, plants, trees, rocks, colonial-settlers and more recent immigrants but also with other-than-human beings. For centuries, the Sámi have co-constructed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d3161a9c99c450aa78ff7e385bf2ec9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mia Halonen, Sari Pietikäinen
Publikováno v:
University of Jyväskylä
Phonetic resources, like dialects and accents, are used in ethnic humour to build up a recognisable character that pokes fun at the stereotypes associated with a particular identity, sometimes with critical and political undertones. In this article,
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Åsa Össbo
For over one hundred years, hydropower expansion has taken place in Sápmi, the land of the Indigenous Sámi people in Northern Fenno-Scandia and the Kola Peninsula. In modern energy company narratives, certain parts of history remain unmentioned. Am
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c03b8d9699a03b39e01137c741f673bc
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-208618
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-208618
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Journal of Epidemiology, 2006 Jan 01. 21(9), 707-713.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/20445747
Publikováno v:
Linguistic Landscape
Available under the CC BY 4.0 license. © John Benjamins Publishing Company Educational institutions have a responsibility to ensure that all children receive care and equal possibilities for development, independent of their linguistic and cultural
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5c362dd6c269999dd4baf73c703a9390
https://hdl.handle.net/10037/22756
https://hdl.handle.net/10037/22756
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.