Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"implicational scaling"'
Autor:
K. James Hartshorn, Aylin Surer
Publikováno v:
Theory and Practice of Second Language Acquisition (2023)
With the intent of adding to the literature leading toward a more complete theory of second language vocabulary acquisition, this study elicited accuracy data from 110 ESL learners ranging from novice high to advanced low on 64 words randomly selecte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e2fd643cc2649ee8f1ab71523c97da0
Autor:
Deby Irawan
Publikováno v:
Journal on English as a Foreign Language, Vol 8, Iss 1, Pp 1-18 (2018)
This study is aimed at uncovering the students’ acquisition order of coordinating conjunction for then to seek the possible causes of such phenomenon. Quantitative approach with implicational scaling and qualitative approach with case study were em
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2e11f1512e6243c882de3ab3cfd7a8da
Autor:
Laura Sánchez Pérez
Publikováno v:
Odisea, Vol 0, Iss 11, Pp 59-83 (2017)
Abstract: The study reported here contributes to investigation of over time interlanguage development in an instructed acquisition setting. In particular, it examines the development of word order within VP in the L3 English of 45 Spanish/ Catalan bi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/497978352b61440fa635293f46c6e7ac
Autor:
Parisa Daftarifard, Agustin Tristán
Publikováno v:
Journal of Applied Linguistics, Vol 9, Iss 18, Pp 118-142 (2016)
In English as a Second Language Teaching and Testing situations, it is common to infer about learners’ reading ability based on his or her total score on a reading test. This assumes the unidimensional and reproducible nature of reading items. Howe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef7fe5ef8089489bb8f69881aa3fe97e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rickford, John R.
Publikováno v:
Language in Society, 1987 Jun 01. 16(2), 149-177.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/4167834
Publikováno v:
宇部工業高等専門学校研究報告. 61:33-40
Processability Theory (PT) is a theory to explain the developmental course of the acquisition of L2 (second language) or other additional language. Although several language acquisition studies have supported PT validity, data from Dyson (2009) showe
Autor:
Vrzić, Zvjezdana
The paper explores the benefits of using the statistical method of implicational scaling in the study of language use and shift.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::9295739e252af03b8b8ad6db258daa4f
https://www.bib.irb.hr/1044799
https://www.bib.irb.hr/1044799
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.