Zobrazeno 1 - 10
of 47
pro vyhledávání: '"hydrogen aircraft"'
Autor:
Tea-Maria DIACONU
Publikováno v:
INCAS Bulletin, Vol 16, Iss 4, Pp 11-27 (2024)
The transition to hydrogen-powered aircraft offers an opportunity to significantly reduce carbon emissions in commercial aviation. The use of renewable hydrogen in commercial aviation has the potential to significantly reduce the carbon footprint of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2aae98ac3bbd41b884e28fb421922951
Publikováno v:
In International Journal of Hydrogen Energy 18 December 2024 95:317-328
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dominik Steinweg, Kai-Daniel Büchter, Marc Engelmann, Antoine Habersetzer, Ulrike Schmalz, Annika Paul
Publikováno v:
Aviation, Vol 25, Iss 3 (2021)
The air transport system faces pressing challenges arising from CO2-emission reduction targets, fragmented passenger needs, and a highly competitive market environment. Aiming for a reduction of CO2-emissions in the long-haul sector, a holistic solut
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5a4a4f5143d444a3a3db138085938298
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Peter, Fabian Nicolas, Habersetzer, Antoine, Nickl, Markus, Lüdemann, Michael, Ebner, Kathrin, Effing, Tim, Badrya, Camli, Haupt, Matthias, Jünemann, Marc, Möbs, Nicolas
This document contains the project description of the research project “H2Avia – Hydrogen in Aviation” which is funded by the federal funded aviation research program (German: Luftfahrtforschungsprogramm) VI-2 (FKZ 20E2106) as it was handed in
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::bde0494a9b744557cdb36cfc7019e769
Publikováno v:
International Journal of Hydrogen Energy. 47:3108-3130
Aircraft powered by green hydrogen (H2) are a lever for the aviation sector to reduce the climate impact. Previous research already focused on evaluations of H2 aircraft technology, but analyses on infrastructure related cost factors are rarely under
To reduce the climate impact of aviation, researchers are studying the replacement of fossil kerosene with liquid hydrogen and/or drop-in sustainable aviation fuel (SAF). These fuels can bring significant reductions in CO2 emissions and can offer sav
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dris___00893::c2a718c1fde29a5278837cc4e956b515
http://resolver.tudelft.nl/uuid:242cba3c-236b-4fc3-8e83-047b9ed0c042
http://resolver.tudelft.nl/uuid:242cba3c-236b-4fc3-8e83-047b9ed0c042
Publikováno v:
AIAA AVIATION 2023 Forum
To reduce the climate impact of aviation, researchers are studying the replacement of fossil kerosene with liquid hydrogen and/or drop-in sustainable aviation fuel (SAF). These fuels can bring significant reductions in CO2 emissions and can offer sav
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::18ba969bb4056a44f583bd47f5cbc24e
http://resolver.tudelft.nl/uuid:242cba3c-236b-4fc3-8e83-047b9ed0c042
http://resolver.tudelft.nl/uuid:242cba3c-236b-4fc3-8e83-047b9ed0c042