Zobrazeno 1 - 10
of 846
pro vyhledávání: '"hybrid powertrain"'
Autor:
Paul Muthyala, Mayank Mayank, Bülent Ünver, Sanem Evren Han, Berkan Uzunoğlu, Ahmet Burak Kaydeci, Fatih Toğuş, Joschka Schaub, Lukas Virnich, Stefan Pischinger
Publikováno v:
Energy Conversion and Management: X, Vol 23, Iss , Pp 100679- (2024)
Road transport is a significant contributor to Green House Gas (GHG) emissions in the European Union (EU) and is responsible for approximately 25% of total GHG emissions in the EU13. The European Commission has proposed stricter CO2 emissions targets
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cd2c073eb393427283ac8085a5a346f9
Publikováno v:
Machines, Vol 12, Iss 10, p 733 (2024)
In this paper, a novel series hydraulic hybrid powertrain is proposed for a three-axis all-terrain vehicle. The engine drives two variable displacement pumps responsible for driving and steering, respectively. A variable displacement motor is connect
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/16509fdc717545f89b92aff7867e8cea
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 7, p 1521 (2024)
This paper presents a case study of a lithium battery and fuel cell integrated powertrain system for a renewable energy vehicle. The performance analysis includes evaluating the energy consumption of the vehicle and the efficiency of the power genera
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/519efd64893743a288c4f3beeaee46b7
Autor:
Frederic Jacquelin, Jungyun Bae, Bo Chen, Darrell Robinette, Pruthwiraj Santhosh, Troy Kraemer, Bonnie Henderson
Publikováno v:
Vehicles, Vol 4, Iss 4, Pp 942-956 (2022)
The real-time application of powertrain-based predictive energy management (PrEM) brings the prospect of additional energy savings for hybrid powertrains. Torque split optimal control methodologies have been a focus in the automotive industry and aca
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0714d8c583f44e848b5cc84be6de085e
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 24, p 13026 (2023)
Recently, major climate events highlighted the increasing need to use sustainable technologies in the transportation domain. Energy production infrastructure, storage, and propulsion systems still rely on non-sustainable technology for economic growt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be0f8de5f16b4302b8cd81a3bf1a156c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 22, p 7657 (2023)
This article investigates the impact of loading on the hybrid powertrain of the FCAT-30 model, equipped with a proton-exchange-membrane fuel cell (PEMFC) and a nickel–metal hydride (NiMH) battery. This study involves analyzing structural component
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cb8e4fb6fab6415c90b2a199849faab2