Zobrazeno 1 - 10
of 294
pro vyhledávání: '"human forecasting"'
Large language models (LLMs) match and sometimes exceeding human performance in many domains. This study explores the potential of LLMs to augment human judgement in a forecasting task. We evaluate the effect on human forecasters of two LLM assistant
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2402.07862
Seamless human-robot manipulation in close proximity relies on accurate forecasts of human motion. While there has been significant progress in learning forecast models at scale, when applied to manipulation tasks, these models accrue high errors at
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2310.13258
Publikováno v:
In Journal of Mathematical Psychology September 2020 98
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Mathematical Psychology. 98:102417
Forecasts are generated by both human experts and statistical models, and their forecast accuracy can be understood using error decompositions. However, the assumptions that underlie decompositions used in the analysis of human error differ substanti
Forecasting is an increasingly important part of our daily lives. Many studies on how people produce forecasts frame their behavior as prone to systematic errors. Based on recent evidence on how people learn about functions, we propose that participa
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c3f4f0337e2b686752dba08d33784b2c
Autor:
Ying Han, David V. Budescu
Publikováno v:
Judgment and Decision Making, Vol 17, Iss 1, Pp 91-123 (2022)
The accuracy of human forecasters is often reduced because of incomplete information and cognitive biases that affect the judges. One approach to improve the accuracy of the forecasts is to recalibrate them by means of non-linear transformations that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d4c0477c5fe7451582cb138bdfe7b463
Autor:
Mellers, Barbara A.1 (AUTHOR) mellers@wharton.upenn.edu, Lu, Louise2 (AUTHOR), McCoy, John P.1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Consumer Psychology Review. Jan2023, Vol. 6 Issue 1, p109-120. 12p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.