Zobrazeno 1 - 10
of 496
pro vyhledávání: '"human–structure interaction"'
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 19, p 8908 (2024)
This study evaluates the dynamic performance of a reference footbridge under human–structure interaction (HSI) effects using real-time hybrid simulation (RTHS). The footbridge, designed with precise multi-axial dynamic sensitivity, is tested under
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2ef220cb23964f039cce9120998c6f3e
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 16, p 7257 (2024)
Pedestrian bridges, which are essential in urban and rural infrastructures, are vulnerable to vibrations induced by pedestrian traffic owing to their low mass, stiffness, and damping. This paper presents a novel predictive model of Human-Structure In
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b675f11186e41c5b5dc52157aac2261
Publikováno v:
Sensors, Vol 24, Iss 8, p 2517 (2024)
The introduction of resistant and lightweight materials in the construction industry has led to civil structures being vulnerable to excessive vibrations, particularly in footbridges exposed to human-induced gait loads. This interaction, known as Hum
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/53601f652d654542b2de5f66b4405713
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Francescantonio Lucà, Marta Berardengo, Stefano Manzoni, Diego Scaccabarozzi, Marcello Vanali, Loris Drago
Publikováno v:
Vibration, Vol 5, Iss 1, Pp 121-140 (2022)
Many studies in the literature have already evidenced that pedestrians are able to change the dynamic properties of slender structures (e.g., footbridges and staircases). The aim of this paper is to analyse which pedestrians’ features mostly affect
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/89b5559764064a7d93e75715ddb45af4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.