Zobrazeno 1 - 10
of 54
pro vyhledávání: '"hub vortex"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Savas Sezen, Mehmet Atlar
Publikováno v:
Journal of Marine Science and Engineering, Vol 10, Iss 10, p 1426 (2022)
This study investigates the influence of roughness on hydrodynamic performance, especially for the hub vortex—and, hence, hub vortex cavitation—of a benchmark propeller operating under uniform flow conditions using the RANS method. The Schnerr–
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/60137df060b645a3ade70443995e0454
Publikováno v:
International Journal of Technology, Vol 10, Iss 5, Pp 1056-1064 (2019)
In order to understand the effect of modifying the traditional form of propeller hub into the propeller boss cap fins (PBCF) form, a series of tests was conducted to discover the best type. Analysis was made using the computational fluid dynamic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea8c300bd7a1472fbc7e56a0feb34353
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tomohiro Ryu, Takashi Kanemaru, Shiro Kataoka, Kiyoshi Arihama, Akira Yoshitake, Daijiro Arakawa, Jun Ando
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 2, Pp 406-417 (2014)
This paper presents a numerical optimization method to improve the performance of the propeller with Turbo-Ring using real-coded genetic algorithm. In the presented method, Unimodal Normal Distribution Crossover (UNDX) and Minimal Generation Gap (MGG
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6b7dcbc82a74b9b9fb5c60a0a3119c2
Autor:
Ryu Tomohiro, Kanemaru Takashi, Kataoka Shiro, Arihama Kiyoshi, Yoshitake Akira, Arakawa Daijiro, Ando Jun
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 2, Pp 406-417 (2014)
This paper presents a numerical optimization method to improve the performance of the propeller with Turbo-Ring using real-coded genetic algorithm. In the presented method, Unimodal Normal Distribution Crossover (UNDX) and Minimal Generation Gap (MGG
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ae5154505c740c49406970ec1020173
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 2, Pp 187-205 (2014)
The global price of oil, which is both finite and limited in quantity, has been rising steadily because of the increasing requirements for energy in both developing and developed countries. Furthermore, regulations have been strengthened across all i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9369f047738f498680d339c9d2efde56
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 2, Pp 187-205 (2014)
The global price of oil, which is both finite and limited in quantity, has been rising steadily because of the increasing requirements for energy in both developing and developed countries. Furthermore, regulations have been strengthened across all i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b5b677b820e4d23b479ae385dce1a36
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.