Zobrazeno 1 - 10
of 293
pro vyhledávání: '"hostile intent attribution"'
Autor:
Alsem, Sophie C.1 (AUTHOR) S.C.Alsem@uu.nl, Keulen, Janna1 (AUTHOR), Verhulp, Esmée E.1 (AUTHOR), van Dijk, Anouk1,2 (AUTHOR), De Castro, Bram O.1,2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Aggressive Behavior. Mar2022, Vol. 48 Issue 2, p232-240. 9p. 3 Charts, 1 Graph.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vanwalleghem, Stéphanie1 stephanie.vanwalleghem@parisnanterre.fr, Miljkovitch, Raphaële2, Vinter, Annie3
Publikováno v:
Attachment & Human Development. Dec2022, Vol. 24 Issue 6, p732-749. 18p. 4 Charts.
Autor:
Rose, Elisabeth1 (AUTHOR) elisabethrose@freenet.de, Ebert, Susanne1 (AUTHOR), Weinert, Sabine1 (AUTHOR)
Publikováno v:
European Journal of Developmental Psychology. Nov2022, Vol. 19 Issue 6, p828-846. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Attachment and Human Development
Attachment and Human Development, 2022, pp.1-18. ⟨10.1080/14616734.2022.2109695⟩
Attachment and Human Development, 2022, pp.1-18. ⟨10.1080/14616734.2022.2109695⟩
Understanding hostile intent attribution (HIA) seems important for prevention of problems in social adaptation. This study aimed to explore whether HIA in childhood is determined by both a cognitive factor (i.e. intellectual disability) and an affect
Intervention programs can effectively reduce children’s aggressive behavior problems. However, surprisingly few studies have investigated through what underlying mechanisms these interventions exert their beneficial effects. This requires high-freq
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ceb13b39db42343e3edcb52536eb8bb5
https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-2198271/v1
https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-2198271/v1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Journal of Developmental Psychology. 19:828-846