Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"homiletical theology"'
Autor:
Demme, Arica Heald1
Publikováno v:
Journal of the Evangelical Homiletics Society. Sep2024, Vol. 24 Issue 2, p206-208. 3p.
Autor:
Bethany Joy Moore
Publikováno v:
Religions, Vol 15, Iss 9, p 1063 (2024)
This essay will contribute to the ongoing conversation related to postmodern homiletics by engaging with the elements of learner-centered teaching. Recognizing that modernist methods have diminished effectiveness for the postmodern hearer, learner-ce
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c4e43a44a4da438f839273cee2b80874
Autor:
Rob O’Lynn
Publikováno v:
Religions, Vol 15, Iss 2, p 240 (2024)
This essay will contribute to the emerging conversation related to “wisdom homiletics”, both in method and in content. “Wisdom homiletics”, as a homiletic–theological model that embodies the role of the Hebrew sage, resembles the wise teach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afa85607dc8541868deccae6f1199e4c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Warren, Timothy S.1
Publikováno v:
Journal of the Evangelical Homiletics Society. 2020, Vol. 20 Issue 1, p114-116. 3p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Knowles, Michael P.1
Publikováno v:
McMaster Journal of Theology & Ministry. 2015/2016, Vol. 17, pR1-R6. 6p.
Autor:
Jacobsen, David Schnasa
Preachers rightly fret about getting from text to sermon, but their commission is to go preach the gospel. While homiletical theology generally is focused on seeing preaching as a theological task focused on the “gospel in context,” confessional
Externí odkaz:
https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A31545
https://ul.qucosa.de/api/qucosa%3A31545/attachment/ATT-0/
https://ul.qucosa.de/api/qucosa%3A31545/attachment/ATT-0/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.