Zobrazeno 1 - 10
of 44
pro vyhledávání: '"home mathematics environment"'
Autor:
Carlo Tomasetto, Jo-Anne LeFevre, Maria Chiara Passolunghi, Chiara De Vita, Veronica Guardabassi, Antonella Brunelli, Francesco Ciotti, Giancarlo Biasini
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
IntroductionChildren’s involvement in mathematics-related activities in the home environment is associated with the development of their early numeracy over the preschool years. Intervention studies to promote parents’ awareness and provision of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f8fd4d13b6743d6bf365f9d81796067
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 7, Iss 2, Pp 172-194 (2021)
Children begin pre-school with varying levels of school readiness. Those children who enter pre-school with better foundational mathematics skills are more likely to succeed in school than those who do not. This initial variation in early mathematics
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/514a1502d58c47768102add3f1fdd13b
Autor:
Caroline Byrd Hornburg, Giulia A. Borriello, Melody Kung, Joyce Lin, Ellen Litkowski, Jimena Cosso, Alexa Ellis, Yemimah A. King, Erica Zippert, Natasha J. Cabrera, Pamela Davis-Kean, Sarah H. Eason, Sara A. Hart, Iheoma U. Iruka, Jo-Anne LeFevre, Victoria Simms, María Inés Susperreguy, Abbie Cahoon, Winnie Wai Lan Chan, Sum Kwing Cheung, Marie Coppola, Bert De Smedt, Leanne Elliott, Nancy Estévez-Pérez, Thomas Gallagher-Mitchell, Nicole Gardner-Neblett, Camilla Gilmore, Diana Leyva, Erin A. Maloney, George Manolitsis, Gigliana Melzi, Belde Mutaf-Yıldız, Gena Nelson, Frank Niklas, Yuejuan Pan, Geetha B. Ramani, Sheri-Lynn Skwarchuk, Susan Sonnenschein, David J. Purpura
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 7, Iss 2, Pp 195-220 (2021)
This article synthesizes findings from an international virtual conference, funded by the United States National Science Foundation, focused on the home mathematics environment (HME). In light of inconsistencies and gaps in research investigating rel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e66dfe282e6b488190206536b2dce187
Autor:
Sheri-Lynn Skwarchuk, Heather Douglas, Abbie Cahoon, Jo-Anne LeFevre, Chang Xu, Emilie Roy, Victoria Simms, Judith Wylie, Erin A. Maloney, Helena P. Osana, María Inés Susperreguy
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 8, p 513 (2022)
The home learning environment includes parental activities, attitudes, affect, knowledge, and resources devoted to supporting children’s development, including literacy and mathematics skills. These factors are related to the academic performance o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b10a77c3aff4cfda7c458c5322b10c2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
David J. Purpura, Yemimah A. King, Emily Rolan, Caroline Byrd Hornburg, Sara A. Schmitt, Sara A. Hart, Colleen M. Ganley
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
A growing body of evidence suggests that the ways in which parents and preschool children interact in terms of home-based mathematics activities (i.e., the home mathematics environment; HME) is related to children’s mathematics development (e.g., p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1c9506b2af44a69872cb3cc1970e80c
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 3, p 190 (2022)
Recent meta-analyses have demonstrated a significant association between children’s early math achievement and their experiences with math at home, including their caregivers’ talk about math. However, few studies have investigated the relations
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d42e11bda80141ad98c127eb36d95521
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.