Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"history of science education"'
Publikováno v:
Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências, Vol 23, Iss u, Pp 1-35 (2023)
By means of a literature review, this article aims to present basic aspects of the scientific and educational history of Brazil, from the colonial period to the present day. The major goal is to understand how science education has developed and cons
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2fc373c41964dd88f4f24eb25a27ac7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jakke Neiro, Niko Johansson
Publikováno v:
LUMAT, Vol 8, Iss 1 (2020)
The history and evolution of science assessment remains poorly known, especially in the context of the exam question contents. Here we analyze the Finnish matriculation examination in biology from the 1920s to 1960s to understand how the exam has evo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80cbc029f4fc4686b2ac4df18b1e5065
Autor:
Alcântara, Wiara Rosa
Publikováno v:
Revista Brasileira de História da Educação, Volume: 23, Article number: e268, Published: 24 JUL 2023
Resumo: O objetivo deste trabalho é abordar, sob a perspectiva da teoria arqueológica de redes de Carl Knappett (2011), os nós e os links da atuação de duas empresas francesas na comercialização de materiais para o ensino de ciências naturais
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______608::c092b57ac6b65179467a90204db6b78b
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2238-00942023000100502&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2238-00942023000100502&lng=en&tlng=en
Autor:
Tombolato, Monica
Publikováno v:
Società italiana degli storici della fisica e dell'astronomia : atti del XLI Convegno annuale = proceedings of the 41st Annual Conference ISBN: 9788833396941
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d69dd1154ec9e878f4e9d9bc63c3a228
https://doi.org/10.12871/978883339694133
https://doi.org/10.12871/978883339694133
Autor:
Shinkai, Hisaaki
Publikováno v:
大阪工業大学紀要. 66(1):49-68
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Moreno Martínez, Luis
El presente trabajo indaga en los saberes, los espacios, las prácticas pedagógicas y la cultura material que definieron la adquisición del "hábito científico" como fin principal de la enseñanza de las ciencias en las aulas normalistas en Españ
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1404::7375681bedba823344d7814c7ed7790b
https://ddd.uab.cat/record/277587
https://ddd.uab.cat/record/277587
Autor:
Rodrigues Rocha, Gustavo
Publikováno v:
Transversal: International Journal for the Historiography of Science; No. 11 (2021): Historiography of Science in South America (Argentina, Brazil and Uruguay)
Transversal: International Journal for the Historiography of Science; Núm. 11 (2021): Historiography of Science in South America (Argentina, Brazil and Uruguay)
Transversal: International Journal for the Historiography of Science; No 11 (2021): Historiography of Science in South America (Argentina, Brazil and Uruguay)
Transversal: International Journal for the Historiography of Science; n. 11 (2021): Historiography of Science in South America (Argentina, Brazil and Uruguay)
Transversal (Belo Horizonte)
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
Transversal: International Journal for the Historiography of Science; Núm. 11 (2021): Historiography of Science in South America (Argentina, Brazil and Uruguay)
Transversal: International Journal for the Historiography of Science; No 11 (2021): Historiography of Science in South America (Argentina, Brazil and Uruguay)
Transversal: International Journal for the Historiography of Science; n. 11 (2021): Historiography of Science in South America (Argentina, Brazil and Uruguay)
Transversal (Belo Horizonte)
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
Book Review Matthews, Michael. 2021. History, Philosophy and Science Teaching: A Personal Story. Singapore: Springer Nature, 2021. ISBN: 978-981-16-0557-4 - Hardcover Book 139.99, USD, E-book 109.00 USD.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.