Zobrazeno 1 - 10
of 134
pro vyhledávání: '"history of music theory"'
Autor:
Franseen, Kristin, author
Publikováno v:
Queer Ear : Remaking Music Theory, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197536766.003.0011
Autor:
Roman Lüttin
Publikováno v:
Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie, Vol 19, Iss 1, Pp 7-24 (2022)
Die 1549 publizierten Musici quinque vocum moduli sind die erste selbstständige Veröffentlichung Gioseffo Zarlinos und zugleich der früheste Beleg für eine Glarean-Rezeption in Italien. Mit den Begriffen Ionisch, Hypoionisch und Äolisch werden s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5894d9891bf14d10ab24016bb19d1f18
Autor:
Markus Roth
Publikováno v:
Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie, Vol 19, Iss 1, Pp 103-107 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6c7907f74894108bd5270b20f657978
Autor:
Felix Wörner
Publikováno v:
Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie, Vol 18, Iss 2, Pp 13-33 (2021)
Der zunehmend ideologisch aufgeladene musiktheoretische Diskurs der 1920er Jahre zeichnet sich durch Vielstimmigkeit und kontrastierende Positionen aus. Einflussreiche Auffassungen entstehen einerseits in Wechselwirkung mit aktuellen kompositorischen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbe244a14e53412599504e259aabfe7b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This volume explores the possibilities of cognate music theory, a concept introduced by musicologist John Walter Hill to describe culturally and historically situated music theory. Cognate music theories offer a new way of thinking about music theory
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/88121
Autor:
Judy Lochhead
Publikováno v:
Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie, Vol 17, Iss 1, Pp 15-29 (2020)
Music is often described as having magical powers to enchant listeners, but it has an equally and often unremarked magical effect on performers and scholars contemplating music. North American music theory has done little to address music’s enchant
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3b0335f5b6e64d1abacf67e898886b5d
Autor:
Carlos Cascarelli Iafelice
Publikováno v:
Opus, Vol 25, Iss 3, Pp 30-49 (2019)
The structural development of what we understand as cadence has a long and complex history associated with an awareness and appreciation of musical elements assimilated by a decodification process that is related to adapted morphology. Thus, the conn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/82f44c3c258b4ee19dac529237f89c6b