Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"highly qualified scientific personnel"'
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 31, Iss 11, Pp 30-46 (2022)
Pedagogical sciences occupy a significant place in the system of training and certification of highly qualified scientific personnel. During the period from 2011 to 2020, about 10 thousand dissertations were defended in pedagogical sciences, which is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aded9301ab0745409b6ec7f5b9d99a09
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 30, Iss 7, Pp 40-49 (2021)
Harmonization of Postgraduate Training System with the Certification of Candidates of Sciences The activities of the postgraduate school and the network of dissertation councils represent the stages of the trajectory of the formation of a researcher
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8deb7d1958b94ee08374f07ff1eae230
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 28, Iss 8-9, Pp 21-35 (2019)
In 2008–2009, 29 national research universities (NRU) with approved priority areas of development were established in Russia. In 2019 the ten-year program of development of NRU comes to an end. The article presents the results of the analysis of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9afe28ba8bf24738979a7eadbb039a69
Autor:
Valery P. Shestak, Nadezhda V. Shestak
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 0, Iss 12, Pp 22-34 (2016)
The paper proposes to shift the center of gravity of the development of postgraduate educational programs discussion in a social discursive field in which inconsistencies and uncertainties in the existing regulatory and legal framework of the moderni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6f0f8684b4f444748cbb65509bcc0c64
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Высшее образование в России.
В статье предлагается перенести центр тяжести в обсуждении процесса разработки образовательных программ подготовки научно-педагогиче