Zobrazeno 1 - 10
of 151
pro vyhledávání: '"high-speed piv"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Djordje S. Čantrak, Novica Z. Janković
Publikováno v:
Energies, Vol 15, Iss 15, p 5417 (2022)
Turbulent swirl flow, which exists in numerous turbomachinery systems, is the focus of this paper. It consumes a significant amount of energy, so it is a subject of investigation for many researchers. It is even more present in ventilation systems, a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/40dd2692808e439484997d86b5b11634
Autor:
Yuji Ikeda
Publikováno v:
Energies, Vol 15, Iss 8, p 2783 (2022)
The relationship between the flow field and flame propagation is essential in determining the dynamics and effects of turbulent flow in an optical SI engine. In this study, high turbulence flow at stable operations was achieved using 12,000 rpm engin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4c7cbc7b06f242f99da1f8a27df24333
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Satoshi HOKIMOTO, Tatsuya KUBOYAMA, Makoto KANEKO, Yasuo MORIYOSHI, Santa HARAMIISHI, Takahiro WATANABE, Minoru IIDA
Publikováno v:
Nihon Kikai Gakkai ronbunshu, Vol 85, Iss 871, Pp 18-00278-18-00278 (2019)
Cycle-to-cycle variation (CCV) of in-cylinder flow occurs in internal combustion engines. It is necessary to analyze CCV of flow to separate averaged-flow (as low frequency / low wave number) from turbulence (as high frequency / high wave number), be
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8853a63ef0f34cdfb75a52ea54395a08
Autor:
Satoshi HOKIMOTO, Tatsuya KUBOYAMA, Yasuo MORIYOSHI, Santa HARAMIISHI, Takahiro WATANABE, Minoru IIDA
Publikováno v:
Nihon Kikai Gakkai ronbunshu, Vol 84, Iss 865, Pp 18-00051-18-00051 (2018)
Cycle-to-cycle variation (CCV) of combustion is an important issue because it affects emissions and drivability. Improvement of CCV of combustion has been carried out using electronic controls (e.g. ignition timing, fuel injection and variable valve
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0bdec7f2371417a9bd8448b8893441b
Autor:
Schroll, Michael, Klinner, Joachim, Müller, Martin, Matha, Marcel, Hilfer, Michael, Tabassum, Sadiya, Morsbach, Christian, Brakmann, Robin, Willert, Christian
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1640::448269786a81fc27f2aa2e608cb9c9e8
https://elib.dlr.de/187567/
https://elib.dlr.de/187567/
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 9, Iss 13, p 2678 (2019)
Among multiple factors that affect the quality of combustion, the intricate and complex interaction between in-cylinder flow/turbulent field and flame propagation is one of the most important. In this study, true simultaneous, crank-angle resolved im
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1c4fbb0dea9454dae46a6a05822c6a2