Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"high advance ratio"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
van der Wall, Berend G., Lim, Joon W., Riemenschneider, Johannes, Kalow, Steffen, Wilke, Gunther Andreas, Boyd, D. Douglas, Jr., Bailly, Joëlle, Delrieux, Yves, Cafarelli, Italo, Tanabe, Yasutada, Sugawara, Hideaki, Jung, Sung N., Hong, Seong H., Kim, Do-Hyung, Kang, Hee J., Barakos, George, Steininger, Rinaldo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1640::7266d644474d346f9c77ef07a7a438f1
https://elib.dlr.de/185535/
https://elib.dlr.de/185535/
Autor:
Wang, Xing
In forward flight, slowing down a rotor alleviates compressibility effects on the advancing side, extending the cruise speed limit and inducing high advance ratio flight regime. To investigate the aerodynamic phenomena at high advance ratios and prov
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e6163ea9b74638519066af679f1c564b
Autor:
Djamel Rezgui, Mark H Lowenberg
Publikováno v:
Rezgui, D & Lowenberg, M H 2020, ' Nonlinear Blade Stability for a Scaled Autogyro Rotor at High Advance Ratios ', Journal of the American Helicopter Society, vol. 65, no. 1, pp. 1-19 . https://doi.org/10.4050/JAHS.65.012005
Despite current research advances in aircraft dynamics and increased interest in the slowed rotor concept for high-speed compound helicopters, the stability of autogyro rotors remains partially understood, particularly at lightly loaded conditions an
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7702d95d66670a6f57306f737ad08ad0
https://research-information.bris.ac.uk/ws/files/224215864/JAHS_1997_Apr_2018.pdf
https://research-information.bris.ac.uk/ws/files/224215864/JAHS_1997_Apr_2018.pdf
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Berry, Benjamin Otto
The purpose of this research is to further the understanding of rotor aeromechanics at advance ratios (mu) beyond the maximum of 0.5 (ratio of forward airspeed to rotor tip speed) for conventional helicopters. High advance ratio rotors have applicati
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::451bf5a0c3d93b5ef51811974c23b14d
Autor:
Bowen-Davies, Graham Michael
This dissertation presents a lifting-line, comprehensive approach to predicting the performance and loads of high advance ratio rotorcraft. At high advance ratios, the reverse flow region is large and its unique aerodynamics impacts the rotor perform
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ce3bb6fb691711b01bdda2da64efa848