Zobrazeno 1 - 10
of 1 621
pro vyhledávání: '"high ability"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
AbstractGifted education in Brazil presents some characteristics due to the reality of South American countries. This study aims to describe the current situation of the programs for the gifted in Brazil from the Education and Learning Capital Model
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b3db676913e4e2488a8f1eb94cdcf7f
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
IntroductionSocial and emotional competencies play a fundamental role in students’ overall development.MethodsThis study aims to analyze possible differences in socio-emotional skills between high-ability students and students with typical developm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fc58cd749650475ba8474a0d7be82a9d
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 247, Iss , Pp 104326- (2024)
This study investigated relationships between social and emotional concerns, loneliness, and school burnout, as these factors are associated with adaptive functioning during adolescence residence in Asia (i.e., China, Hong Kong) and the UK. Analysis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0d44d8f38984a689a93238fd2c28d03
Autor:
Sara Romano, Dario Esposito, Miriam Aricò, Elena Arigliani, Gioia Cavalli, Miriam Vigliante, Roberta Penge, Carla Sogos, Francesco Pisani, Maria Romani
Publikováno v:
Sci, Vol 6, Iss 2, p 23 (2024)
The expression “twice-exceptionality” has been used to describe conditions in which giftedness and specific disorders coexist. Our study offers a retrospective analysis of clinical reports of gifted children evaluated for suspected specific learn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e972c432d7d45738f9d05ef84b26aac
Autor:
Ahmed M. Abdulla Alabbasi, Ahmed M. Alansari, Aseel AlSaleh, Abdel Halim Salem, Alaa Eldin A. Ayoub
Publikováno v:
Journal of Creativity, Vol 33, Iss 2, Pp 100058- (2023)
Over the past two decades, researchers in the medical field have attempted to predict academic success in undergraduate medical programs. Existing literature indicates that factors such as metacognitive awareness, motivation, and emotional intelligen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d230b99c53004399ae197c0fe05ed82d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.